Ogromny jacht przeciskający się przez wąskie kanały. Zdjęcia z Holandii obiegły świat

Ogromny jacht przeciskający się przez wąskie kanały. Zdjęcia z Holandii obiegły świat
Źródło zdjęć: © © Tom van Oossanen / [Instagram](https://www.instagram.com/tomvanoossanen/)
Marcin Watemborski

23.04.2021 10:44, aktual.: 26.07.2022 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatnio temat statków i wąskich przesmyków jest dość żywy. Jednak nie mamy do czynienia z zablokowaniem się transportowca, jak w przypadku Kanału Sueskiego. Tym razem to bardzo precyzyjne manewry wyliczone co do centymetra. Fotograf Tom van Oossanen ujął je na spektakularnych zdjęciach.

Project 817 to niesamowicie luksusowy 94-metrowy superjacht, stworzony przez holenderską stocznię Feadship. Niedawno został on zwodowany, a jego transport spędzał sen z powiek wszystkim zaangażowanym w akcję. Musiał on być przewieziony przez wąskie kanały holenderskich miasteczek, w tym przez Rotterdam. To wydarzenie po prostu trzeba było udokumentować, za co odpowiedzialny był fotograf Tom van Oossanen.

W rozmowie z CNN Travel artysta wspomina zaskoczonych mieszkańców, którzy nie mogli oderwać wzroku od niecodziennej akcji. Wymagała ona wręcz chirurgicznej precyzji. Wystarczyłoby, że prędkość byłaby błędnie dobrana lub kąt wprowadzenia jachtu do kanału i nieszczęście gotowe.

Na zdjęciach van Oossanena widać staranną kompozycję, którą tworzył jacht oraz wodne uliczki Woubrugge, Rotterdamu czy innych miejscowości. Każdy statek produkowany w stoczni na wyspie Kaag musi przepłynąć podobną drogę, by wpłynąć na otwarte wody Morza Północnego.

Fotograf współpracujący z firmą Feadship informuje, że wszystkie jachty i inne statki wychodzące ze stoczni są konstruowane tak, by mieściły się w kanałach holenderskich miast – często na styk. Podczas projektowania inżynierowie biorą pod uwagę drogę, którą muszą pokonać gotowe maszyny i uwzględniają nie tylko szerokość dróg wodnych, ale i wysokość mostów. Istotne jest to, że wiele z nich ma możliwość podniesienia, co znacznie ułatwia sprawę.

Wśród zaawansowanych projektów wspomnianej stoczni są znacznie dłuższe realizacje niż Project 817. Są to m.in. 95-metrowy superjacht Project 1009 (w końcowej fazie budowy). Suchy dok o długości 140 metrów umożliwia konstrukcję statków do długości 160 metrów.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia