Olympus OM-D E-M5 Mark II - pierwsze zdjęcia testowe z Pragi

Olympus OM-D E-M5 Mark II - pierwsze zdjęcia testowe z Pragi16.02.2015 18:04
Najbardziej spodobały mi się pierwsze zajęcia - sesja dynamicznych instalacji świetlnych Olafa Schieche i Eugenia Ospanova, artystów z Hamburga, którzy tworzą pod pseudonimem Zolaq  |  12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100
Najbardziej spodobały mi się pierwsze zajęcia - sesja dynamicznych instalacji świetlnych Olafa Schieche i Eugenia Ospanova, artystów z Hamburga, którzy tworzą pod pseudonimem Zolaq | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Krzysztof Basel

W trakcie spotkania prasowego „Olympus OM-D Action Factory" miałem przyjemność przez cały dzień testować nowego bezlusterkowca Olympus OM-D E-M5 Mark II. Organizatorzy przygotowali dla nas sporo fotograficznych atrakcji w Starej Oczyszczalni w Pradze. Ciekawym pomysłem były również testy funkcji „Live Composite" służącej do składania wielu ekspozycji przy malowaniu światłem czy sesja modelek w stylu „steampunk". Na koniec udało się też wykonać prosty test szumów. Wszystkie fotografie tu zaprezentowane zostały wykonane w formacie JPEG.

Funkcja ta polega na tym, że do jednego zdjęcia dodawane są źródła światła z następnych ujęć. | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Funkcja ta polega na tym, że do jednego zdjęcia dodawane są źródła światła z następnych ujęć. | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100
Dzięki temu trybowi fotograf nie musi się martwić o prześwietlenie fotografii, a efekty są naprawdę imponujące. | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Dzięki temu trybowi fotograf nie musi się martwić o prześwietlenie fotografii, a efekty są naprawdę imponujące. | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100
Wszystkie parametry trybu można oczywiście ustawić w głównym menu. Fotografowanie rozpoczynamy i kończymy wciskając spust migawki lub sterując aparatem z poziomu smartfona.  |  12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Wszystkie parametry trybu można oczywiście ustawić w głównym menu. Fotografowanie rozpoczynamy i kończymy wciskając spust migawki lub sterując aparatem z poziomu smartfona. | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100
Następnie 45 minut spędziliśmy fotografując dwie modelki pod okiem fotografa  Patricka Ludolpha.  |  45 mm, 1/80 s, f/1.8, ISO 1000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Następnie 45 minut spędziliśmy fotografując dwie modelki pod okiem fotografa Patricka Ludolpha. | 45 mm, 1/80 s, f/1.8, ISO 1000
Sesja była utrzymana w stylu „Steampunk", a modelki oświetlone kilkoma lampami ze stały światłem. Do dyspozycji mieliśmy większość jasnych obiektywów Olympusa ze światłem f/1.845 mm, 1/80 s, f/1.8, ISO 1000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Sesja była utrzymana w stylu „Steampunk", a modelki oświetlone kilkoma lampami ze stały światłem. Do dyspozycji mieliśmy większość jasnych obiektywów Olympusa ze światłem f/1.845 mm, 1/80 s, f/1.8, ISO 1000
45 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
45 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600
45 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
45 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600
45 mm, 1/125 s, f/1.8, ISO 1600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
45 mm, 1/125 s, f/1.8, ISO 1600
25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 1000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 1000
25 mm, 1/60 s, f/1.8, ISO 1000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/60 s, f/1.8, ISO 1000
25 mm, 1/40 s, f/1.8, ISO 2500
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/40 s, f/1.8, ISO 2500
25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 2500
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 2500
Sesja oraz wszystkie inne zdjęcia były wykonywane w historycznym kompleksie Starej Oczyszczalni w Pradze.  |  40 mm, 1/15 s, f/2.8, ISO 3200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Sesja oraz wszystkie inne zdjęcia były wykonywane w historycznym kompleksie Starej Oczyszczalni w Pradze. | 40 mm, 1/15 s, f/2.8, ISO 3200
W tym klimatycznym, starym obiekcie kręcone wiele filmów, między innymi sceny do filmu „Mission Impossible"  |  25 mm, 1/25 s, f/1.8, ISO 6400
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
W tym klimatycznym, starym obiekcie kręcone wiele filmów, między innymi sceny do filmu „Mission Impossible" | 25 mm, 1/25 s, f/1.8, ISO 6400
25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 2500
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 2500
25 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 12800
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 12800
75 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 1600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
75 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 1600
25 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 2500
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 2500
25 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 1600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 1600
25 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600
75 mm, 1/1000 s, f/1.8, ISO 12800
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
75 mm, 1/1000 s, f/1.8, ISO 12800
75 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
75 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600
75 mm, 1/1000 s, f/1.8, ISO 2500
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
75 mm, 1/1000 s, f/1.8, ISO 2500
12 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 400
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
12 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 400
Jednym z naszych zadań było też przygotowali kilku scen do krótkiego filmu przygotowanego specjalnie na tę okazję pod okiem fińskiego teamem video KAUAS. To była dobra okazja na sprawdzenie jakości nagrań ze stabilizacją obrazu. 28 mm, 1/100 s, f/2.8, ISO 2000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Jednym z naszych zadań było też przygotowali kilku scen do krótkiego filmu przygotowanego specjalnie na tę okazję pod okiem fińskiego teamem video KAUAS. To była dobra okazja na sprawdzenie jakości nagrań ze stabilizacją obrazu. 28 mm, 1/100 s, f/2.8, ISO 2000
12 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 400
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
12 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 400
40 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 2000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
40 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 2000
27 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 400
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
27 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 400
40 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 3200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
40 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 3200
17 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 3200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
17 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 3200
20 mm, 1/400 s, f/2.8, ISO 3200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
20 mm, 1/400 s, f/2.8, ISO 3200
25 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 4000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 4000
25 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 4000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 4000
25 mm, 1/60 s, f/2.8, ISO 4000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
25 mm, 1/60 s, f/2.8, ISO 4000
12 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 4000
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
12 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 4000
12 mm, 1/13 s, f/2.8, ISO 800
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
12 mm, 1/13 s, f/2.8, ISO 800
40 mm, 1/30 s, f/2.8, ISO 1600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
40 mm, 1/30 s, f/2.8, ISO 1600
12 mm, 1/60 s, f/2.8, ISO 25600
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
12 mm, 1/60 s, f/2.8, ISO 25600
Byłem najbardziej ciekawy nowej funkcji „Composite still shot", która dzięki ruchom matrycy umożliwia połączenie 8 ekspozycji i uzyskanie zdjęć w rozdzielczości 40 megapikseli  | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 2 s ISO 200, 40 Mpix
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16326056748/sizes/o/)
Byłem najbardziej ciekawy nowej funkcji „Composite still shot", która dzięki ruchom matrycy umożliwia połączenie 8 ekspozycji i uzyskanie zdjęć w rozdzielczości 40 megapikseli | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 2 s ISO 200, 40 Mpix
W przykładowej scence dla porównania wykonałem kilka zdjęć: jedno w najwyższej jakości JPEG i rozdzielczości 16 Mpix oraz drugie w rozdzielczości 40 Mpix.  |  Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG)  | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
W przykładowej scence dla porównania wykonałem kilka zdjęć: jedno w najwyższej jakości JPEG i rozdzielczości 16 Mpix oraz drugie w rozdzielczości 40 Mpix. | Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200
Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200
Oto porównanie wycinków zdjęć. Widać wyraźnie, że fotografia o rozdzielczości 40 Mpix jest o wiele bardziej szczegółowa.  |   Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, **po prawej: ** zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix  |  OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200
Oto porównanie wycinków zdjęć. Widać wyraźnie, że fotografia o rozdzielczości 40 Mpix jest o wiele bardziej szczegółowa. | Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, **po prawej: ** zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200
Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 2 s ISO 200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16327485359/sizes/o/)
Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 2 s ISO 200
Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 2 s ISO 200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16326303510/sizes/o/)
Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 2 s ISO 200
Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, **po prawej: ** zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix  |  OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 2 s ISO 200
Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, **po prawej: ** zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 2 s ISO 200
Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/15891193004/in/album72157650381684878/)
Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200
Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16512730352/in/album72157650381684878/)
Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200
Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, **po prawej: ** zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200
Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, **po prawej: ** zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200
12 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 6400
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/sets/72157650381684878/)
12 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 6400
26 mm, 1/0.1 s, f/6.3, ISO 100
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/olympusomdem5markiid6174cd.jpg)
26 mm, 1/0.1 s, f/6.3, ISO 100
ISO 100 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16511989731/in/album72157650381684878/)
ISO 100 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
ISO 200 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16512014501/in/set72157650381684878)
ISO 200 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
ISO 400 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16327833637/in/album72157650381684878/)
ISO 400 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
ISO 800 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16487735716/in/album72157650381684878/)
ISO 800 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
ISO 1600 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16327828947/in/album72157650381684878/)
ISO 1600 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
ISO 3200 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16513733955/in/album72157650381684878/)
ISO 3200 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
ISO 6400 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16326268610/in/album72157650381684878/)
ISO 6400 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
ISO 12800 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16512701072/in/album72157650381684878/)
ISO 12800 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
ISO 25600 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło zdjęć: © [Pełna rozdzielczość](https://www.flickr.com/photos/fotoblogia/16327445729/in/album72157650381684878/)
ISO 25600 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)