Zwiedzanie Paryża przez pryzmat witryn sklepowych. Stolica Francji w niecodziennej odsłonie
Sebastian Erras, twórca projektu, znany jest nie tylko z prowadzenia specyficznego Instagrama, ale również z wielu innych działań. Jednym z nich jest cykl Paris Re-Tale, pokazujący miejscowych przedsiębiorców w ich sklepach.
Sebastian Erras: Zacząłem robić zdjęcia w 2004 roku podczas wyprawy do Massai Mara w Kenii. Gdy wróciłem, zająłem się sekretami dzikiej przyrody i specjalizowałem się w fotografowaniu ptaków. Jestem członkiem Niemieckiego Stowarzyszenia Fotografów Dzikiej Przyrody (GDT) oraz współzałożycielem jego młodzieżówki. 5 lat temu przebranżowiłem się z dzikiej przyrody na wnętrza i architekturę oraz zacząłem zajmować się fotografią zawodowo.
W fotografii koncentruję się na jasnych, czystych liniach wizualnych. Zdecydowanie wolę dobrze skonstruowany obrazek od zaśmieconej i skomplikowanej kompozycji.
Jestem bardzo skoncentrowany na temacie. Czasem zapominam o otaczającym mnie świecie. Fotografowanie i opowiadanie historii za pomocą obrazu daje mi ogromną satysfakcję.
Stworzyłem ten projekt przy współpracy z PixartPrinting, zaproponowali mi jego wykonanie. Ideą było pokazanie innej strony znanego wszystkim Paryża. Musieliśmy zagłębić się w to miasto znacznie mocniej, by okazać piękną historię, kryjącą się za witrynami sklepów. Chcieliśmy pokazać różnorodność, która przejawia się w sklepach – rzemieślników, którzy stoją za ladami swoich niewielkich sklepików.
Przeważnie wykorzystuje aparaty Canona. Projekt wykonałem przy użyciu Canon EF 16-35 f/4 L USM, Canon TS-E 24 mm f/3.5 oraz Tamron 24-70 mm f/2.8 VC. Zdjęcia robiłem z ręki, czasem ze statywu.