Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej

Kreatywność tego fotografa nie zna granic. Jego wyczucie geometrii i linii, połączone z ogólną koncepcją sesji zdjęciowej, daje świetny efekt. Można śmiało powiedzieć, że Paweł Fabjański to objawienie współczesnej fotografii reklamowej. W rozmowie z autorem ujawniamy to, co go najbardziej kręci.

Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 1Marcin Watemborski: Paweł, zanim zająłeś się fotografią, byłeś zafascynowany wieloma rzeczami. Jak doszło do tego, że zacząłeś fotografować?
Źródło zdjęć: © © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Marcin Watemborski

Paweł Fabjański: Robię zdjęcia od kilkunastu lat. Zacząłem pod koniec liceum i głównie fotografowałem moich znajomych, którzy uprawiali sporty miejskie – jeździli na rolkach, BMX-ach, deskorolkach itp. Po jakimś czasie zacząłem robić więcej portretów. Rozpocząłem współpracę z magazynami i rozwinąłem wachlarz tematów. Cały czas najważniejsi dla mnie byli ludzie i ich otoczenie.

Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 2
Czego właściwie szukasz w fotografii? Czego od niej oczekujesz? © © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)

Początkowo, najważniejsza wydawała mi się koncepcja, rodzaj idei, wokół której zbudowany był cały obraz. Starałem się robić tylko takie zdjęcia, które zawierały w sobie ten rodzaj inteligentnego „twistu”, który chwytał widza i przyciągał jego wzrok, ale też uruchamiał myślenie.

Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 3
A jak jest teraz? © © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)

Obecnie coraz częściej odchodzę od sztywnego planowania zdjęć. Próbuję przemycać więcej przypadku i kontrolowanych niedociągnięć. Mam wrażenie, że zdjęcia stają się intrygujące i bardziej prawdziwe, gdy nie wszystko jest zaplanowane w stu procentach.

Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 4
Jestem ciekawy - jaką postawę przyjmujesz podczas fotografowania? © © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)

Jestem bardzo skupiony. Nie towarzyszą temu jakieś niesamowite odczucia, ale z pewnością tracę poczucie czasu. Gdy fotografuję, godziny są jak minuty i dzięki temu mogę robić zdjęcia bardzo długo, nie czując zmęczenia, głodu etc.

Wydaje mi się, że to jest taki stan trochę przypominający medytację. Skupiam się tak mocno na obrazie, że rzeczywistość zaczyna płynąć swoim rytmem, a ja odczuwam otoczenie na swój sposób.

Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 5
Jest ktoś, albo coś, co sprawia, że obrazy w Twojej głowie zaczynają przyjmować formę? © © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)

Inspiruje mnie wszystko. Brzmi to dość pretensjonalnie, prawie tak, jakbym powiedział, że „inspiruje mnie życie”, ale... w jakimś stopniu tak właśnie jest.

Nie jestem w stanie wskazać jakiegoś konkretnego źródła, które mnie zasila w pomysły, czy kreatywne koncepty. Często notuję moje myśli i odkładam je na później, ale te pomysły bardzo często wpadają mi do głowy zupełnie przypadkowo.

Oczywiście zdarza się, że pewne idee przychodzą np. po obejrzeniu filmu czy przeczytaniu książki. Bywa też i tak, że pomysły wpadają mi do głowy w trakcie jazdy windą czy stojąc w korku. Nie ma zasady.

Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 6
Na jakim sprzęcie pracujesz? © © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)

Pracuję głównie na Hasselbladzie H4DII 60 Mpix. Czasem używam też Canona 5Ds R.

Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 7
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora. © © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 8
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 9
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 10
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 11
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 12
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 13
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 14
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 15
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 16
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 17
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 18
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 19
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 20
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 21
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 22
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 23
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 24
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 25
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 26
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 27
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 28
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 29
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 30
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 31
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 32
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 33
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Paweł Fabjański - objawienie współczesnej fotografii reklamowej 34
© © Paweł Fabjański / [fabjanski.com](http://fabjanski.com/)
Źródło artykułu: WP Fotoblogia

Wybrane dla Ciebie

Gang fok przegania rekina. U wybrzeży Afryki foki dały popis współpracy
Gang fok przegania rekina. U wybrzeży Afryki foki dały popis współpracy
Nie uwierzysz na co patrzysz. Polacy w ścisłej czołówce takich zdjęć
Nie uwierzysz na co patrzysz. Polacy w ścisłej czołówce takich zdjęć
Niesamowity kadr przedstawiający pradawny gatunek skorupiaka wygrał prestiżowy konkurs
Niesamowity kadr przedstawiający pradawny gatunek skorupiaka wygrał prestiżowy konkurs
Ekstremalnie rzadki aparat został sprzedany za 3,5 mln euro. Wyprodukowano go 100 lat temu
Ekstremalnie rzadki aparat został sprzedany za 3,5 mln euro. Wyprodukowano go 100 lat temu
Kary za zdjęcia dzieci. Konsekwencje dla rodziców we Francji
Kary za zdjęcia dzieci. Konsekwencje dla rodziców we Francji
Rekin gonił cień drona. Zachowywał się, jak kot goniący zajączka
Rekin gonił cień drona. Zachowywał się, jak kot goniący zajączka
Brutalny atak jelenia na zdjęciu. Fotograf przestrzega turystów
Brutalny atak jelenia na zdjęciu. Fotograf przestrzega turystów
Widziałeś film z Hanksem? Aktor ostrzega przed oszustwem
Widziałeś film z Hanksem? Aktor ostrzega przed oszustwem
Perseidy, Droga Mleczna i świecące glony naraz. Oto zdjęcie jedno na milion
Perseidy, Droga Mleczna i świecące glony naraz. Oto zdjęcie jedno na milion
Meta wykorzystała publiczne zdjęcia z Facebooka i Instagrama do trenowania AI
Meta wykorzystała publiczne zdjęcia z Facebooka i Instagrama do trenowania AI
Prawdziwy skarb fotograficzny. Te zabytkowe aparaty nie zrobiły ani jednego zdjęcia
Prawdziwy skarb fotograficzny. Te zabytkowe aparaty nie zrobiły ani jednego zdjęcia
Tragedia podczas wycieczki. Kobieta spadła z urwiska robiąc selfie
Tragedia podczas wycieczki. Kobieta spadła z urwiska robiąc selfie