Photoshop na iPada zyskuje czułość na nacisk pióra i narzędzie Krzywe
Wydawałoby się, że nowe funkcjonalności Photoshopa na iPada są oczywistością i powinny były zostać zaimplementowane już przy wypuszczeniu programu. Tak się jednak nie stało i Adobe dopiero teraz nadrabia zaległości.
20.05.2020 | aktual.: 20.05.2020 11:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kiedy Adobe ogłosiło dostępność Photoshopa na iPada, podało informację, że jest to w pełni funkcjonalny program, jednak nie było to do końca prawdą. Wielu artystów było zawiedzionych brakiem wielu opcji w porównaniu z wersją komputerową. Brakowało przykładowo narzędzia ”Krzywe”, czyli jednej z podstawowych opcji. Na szczęście Adobe się zreflektowało i dodało niektóre elementy w aktualizacji.
Photoshop na iPada był bardzo pożądanym programem przez wielu twórców – zwłaszcza grafików i artystów, którzy dotychczas używali Procreate, z którego nie mogli bezproblemowo przenosić swoich obrazów do Photoshopa w wersji desktopowej. Mobilna wersja oprogramowania rozwiązuje ten problem i pozwala zostać artyście w jednym środowisku, bez konieczności nauki nowego interfejsu czy zasad działania aplikacji. Obecnie wszyscy, którzy mają wykupioną subskrypcję Adobe zawierającą Photoshopa, mają również dostęp do wersji na iPada bez dodatkowych opłat.
Przy okazji najnowszej aktualizacji programu pojawiły się upragnione ”Krzywe” oraz wsparcie dla Apple Pencil dotyczące reakcji programu na poziomy nacisku. Obie opcje wydaję się być naturalne i oczywiste dla użytkowników wersji desktopowych. Fotografowie i retuszerzy używają tabletów graficznych, gdzie reakcja na nacisk piórka narzędzi jak ”Pędzel” to sprawa podstawowa.
Na App Store nie ma obecnie możliwości zakupienia Photoshopa na iPada taniej niż za 9,99 dolarów miesięcznie jako osobnej aplikacji. Pamiętajcie, że wystarczy zalogować się do waszego konta Adobe, mając wykupioną subskrypcję Creative Cloud, by zyskać dostęp do Photoshopa na iPada bez dodatkowych kosztów.