"Pierwszy aparat zbudowałem z pudełka po butach". Emocjonalne portrety autorstwa Rafcia Stępniaka

Rafcio Stępniak jest wrocławskim fotografem, ceniącym sobie prostotę wyrazu. "Mniej znaczy więcej i tego się trzymajmy" - mówi sam o sobie.

Od początku swojej przygody z fotografią Rafcio zajmował się czarno-białymi technikami analogowymi. Pierwszym aparatem, którego używał był kultowy Pentacon Six, taki przerośnięty Zenit.
Od początku swojej przygody z fotografią Rafcio zajmował się czarno-białymi technikami analogowymi. Pierwszym aparatem, którego używał był kultowy Pentacon Six, taki przerośnięty Zenit.
Źródło zdjęć: © © Rafcio Stępniak / [Rafcio Stępniak Photography](https://www.facebook.com/rafcio.stepniak.photography/)
Marcin Watemborski

10.11.2015 | aktual.: 10.11.2015 14:59

W drodze eksperymentów z filmami i chemią artysta osiągał coraz ciekawsze efekty. Jego pierwszym ulubionym materiałem światłoczułym był Kodak T-rix oraz Rollei Retro.
W drodze eksperymentów z filmami i chemią artysta osiągał coraz ciekawsze efekty. Jego pierwszym ulubionym materiałem światłoczułym był Kodak T-rix oraz Rollei Retro.© © Rafcio Stępniak / [Rafcio Stępniak Photography](https://www.facebook.com/rafcio.stepniak.photography/)
Przełom w jego twórczości nastąpił przypadkiem – od znajomego dostał rolkę przeterminowanej niskoczułej błony graficznej. Stępniak rozpoczął swoją wędrówkę w świat analogowej fotografii wielkoformatowej.
Przełom w jego twórczości nastąpił przypadkiem – od znajomego dostał rolkę przeterminowanej niskoczułej błony graficznej. Stępniak rozpoczął swoją wędrówkę w świat analogowej fotografii wielkoformatowej.© © Rafcio Stępniak / [Rafcio Stępniak Photography](https://www.facebook.com/rafcio.stepniak.photography/)
Pierwszy aparat zbudowałem z pudełka po butach. – zdradza fotograf - Od najmłodszych lat miałem zamiłowanie do budowania czegoś z niczego. – dodaje.
Pierwszy aparat zbudowałem z pudełka po butach. – zdradza fotograf - Od najmłodszych lat miałem zamiłowanie do budowania czegoś z niczego. – dodaje.© © Rafcio Stępniak / [Rafcio Stępniak Photography](https://www.facebook.com/rafcio.stepniak.photography/)

Kolejna wersja „Deichmanna” powstała już z grubej tektury introligatorskiej wyposażonej w obiektyw z powiększalnika. Jedynym, co ograniczało Stępniaka był jego własny umysł… oraz deszcz.

W swoich zdjęciach autor koncentruje się na prostocie – korzysta wyłącznie ze światła zastanego, a stylizacje ogranicza do minimum. Ze względu na zamiłowanie do starych fotografii, które uważa za magiczne, próbuje odwzorować estetykę minionych epok.
W swoich zdjęciach autor koncentruje się na prostocie – korzysta wyłącznie ze światła zastanego, a stylizacje ogranicza do minimum. Ze względu na zamiłowanie do starych fotografii, które uważa za magiczne, próbuje odwzorować estetykę minionych epok.© © Rafcio Stępniak / [Rafcio Stępniak Photography](https://www.facebook.com/rafcio.stepniak.photography/)
Jak widać na przykładzie prac Rafcia - nie trzeba wydawać tysięcy złotych na świetny sprzęt, żeby uprawiać dobrą, emocjonalną fotografię. Wszystko leży w głowie fotografa i jego indywidualnym sposobie postrzegania świata.
Jak widać na przykładzie prac Rafcia - nie trzeba wydawać tysięcy złotych na świetny sprzęt, żeby uprawiać dobrą, emocjonalną fotografię. Wszystko leży w głowie fotografa i jego indywidualnym sposobie postrzegania świata.© © Rafcio Stępniak / [Rafcio Stępniak Photography](https://www.facebook.com/rafcio.stepniak.photography/)

Fotografie wykorzystane za zgodą autora.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)