Poważne zmiany w Getty Images. Agencja zakazuje odchudzania modelek na zdjęciach

Agencja Getty Images w związku z nowym prawem we Francji od października nie będzie przyjmować zdjęć odchudzanych lub pogrubianych modelek. Czy to zwiastuje rewolucję we francuskich magazynach mody i nie tylko?

Poważne zmiany w Getty Images. Agencja zakazuje odchudzania modelek na zdjęciach
Źródło zdjęć: © © Getty Images
Marcin Falana

27.09.2017 | aktual.: 26.07.2022 18:19

W 2015 roku we Francji wprowadzono przepis, który wymaga od niektórych zdjęć komercyjnych, na których modelki zostały zretuszowane by były odpowiednio oznaczone informacjami o zmianach jakie zaszły w obrazie. Prawo to będzie obowiązywać we Francji od 1 października 2017 roku, a agencja Getty Images wprowadza w związku z tym zmiany w swoim regulaminie.

“Ważne Informacje o retuszu zdjęć -obowiązujące od 1 października 2017 roku we Francji prawo zobowiązuje klientów, którzy wykorzystują komercyjnie zdjęcia we Francji, do ujawniania czy kształty ciała modelki / modela zostały zretuszowane tak, żeby wyglądały na szczuplejsze lub większe.W rezultacie, również 1 października, zmieniamy nasze kryteria, które będą wymagały, aby nie zgłaszać do nas zdjęć modelek / modeli, których kształty ciała zostały tak wyretuszowane, aby wyglądały na szczuplejsze lub większe.Należy zauważyć, że inne zmiany jak kolor włosów, kształt nosa, retusz skóry itp. są nadal akceptowane.Z dniem 1 października 2017 wszystkie treści zgłoszone, które będą w ten sposób obrobione będą naruszać nasze wymagania i twoją Umowę z nami.”

Jak widać nowe przepisy dotyczą zmian kształtów sylwetki i nie obejmują retuszu skóry, koloru włosów czy kształtu nosa, które są nadal dozwolone w regulaminie Getty Images. Takie same regulacje bedą też dotyczyć zdjęć zgłaszanych do serwisu iStock.

Agencja przestrzega też swoich użytkowników przez zgłaszaniem takich zdjęć, co będzie pogwałceniem regulaminu i umowy jaką mają fotografowie z Getty. Wiąże się to z surowymi karami nawet 37 500 euro jakie będzie nakładała Francja w razie nie zastosowania się do nowych przepisów i publikowanie zretuszonaych zdjęc bez odpowiedniego opisu. Tym krokiem agencja zabezpiecza się na wypadek nie zastosowania się do nowego prawa przez użytkowników.

Czy to rzeczywiście zmieni rynek fotograficznych publikacji i czy wydawcy i fotografowie odstawią Photoshopa?

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)