Oto zwycięzcy pierwszego konkursu fotografii techniką mokrego kolodionu

Pierwszy konkurs na najlepszą mokrą płytę kolodionową dobiegł końca. Z pośród ponad 200 zgłoszeń od 75 artystów, pochodzących z 19 różnych krajów, wyłoniono zwycięzców w czterech kategoriach.

Flickr
Flickr
Źródło zdjęć: © © Paul Barden / [Flickr](https://www.flickr.com/photos/paulbarden/sets/72157681930450222)
Monika Homan

06.04.2018 | aktual.: 06.04.2018 13:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mokra płyta kolodionowa to technika z lat 50 XIX wieku, polegająca na pokryciu szklanej płytki materiałem światłoczułym i bezpośrednim jej naświetleniu. Dzięki wykorzystaniu związków srebra, prace zyskują metaliczny blask w jasnych partiach, a czernie pozostają głębokie.

Jurorami w konkursie byli: Michael Godek, Ian Ruhter, Jolene Lupo, Dale Bernstein i Max Grew.

Zdecydowali, że laureatem głównej nagrody zostanie Paul Barden za pracą zatytułowaną "Aristolochia Pods” ("Strąki Kokornaku”) .

Obraz
© © Paul Barden / [Flickr](https://www.flickr.com/photos/paulbarden/sets/72157681930450222)

Paul Barden: "Przez całe życie fascynowałam się roślinami wszelkiego rodzaju, a morfologia nasion jest szczególnie fascynująca. Doskonałym przykładem są strąki nasienne Aristolochia elegans, z matowymi czarnymi, drewnianymi kadłubami. To nie pierwszy raz, kiedy użyłem tego strąka jako tematu fotografii, ale po raz pierwszy zrobiłem zdjęcie, które uważam za niemal idealne. Tylko proces mokrego kolodionu mógłby dać taki wynik.

To zdjęcie powstało w prowizorycznym studio w moim domu, po prostu ułożyłem wybrane strąki na ciemnoszarym papierowym tle. Scena była oświetlona kompaktowym softboxem od góry, ze światłem konrującym od dołu. Lampy dostarczyły wystarczająco dużo światła, aby pozwolić mi naświetlić tę scenę na f11, używając obiektywu Schneider Symmar-S 240 mm."

W kategorii Portret w Studio zwyciężył Ed Gateley ze zdjęciem "Naomi on White”

Obraz
© © [Ed Geately](http://ewgately.com/)

Ed Gatley: "Od dawna jestem zafascynowany sposobem, w jakim czerwona pigmentacja w naszej skórze przekłada się na kolodion. Lekko ciemniejsze odcienie skóry może mogą dać dramatyczne efekty. Połączenie tego z tłem w wysokim kluczu naprawdę pokazuje charakter procesu mokrego kolodionu. Naomi była oświetlona 6-calowym rozproszonym parabolicznym parasolem, a tło było oświetlone od góry reflektorem.”

Pierwsze miejsce w kategorii Portret w naturalnym oświetleniu zajęła Angel Colmenares z „Luis from Quincy WA.”

Obraz
© © [Angel Colmenares](http://www.chemicalangel.com/)

Spotkałem Luisa, gdy chciałam sfotografować grupę ludzi bliskich mojemu sercu, "imigrantów". Ponieważ jestem imigrantką z Kuby, która wyjechała z powodów politycznych, wiedziałem, że chcę uchwycić ludzi przekraczających granicę szukając lepszego życia. Ludzi, którzy pracują na polach, obcych, którzy podejmują nielegalną pracę w Ameryce.Chcę fotografować ludzi, którzy są ważni, nawet jeśli uważają, że nie mają znaczenia.

Zwycięzcą w kategorii martwa natura został Gary Geboy ze zdjęciem “Beetle” ("Chrząszcz”)

Obraz
© © [Gary Geboy](http://www.garygeboyphotography.com/)

Gary Geboy: "Pracowałem nad projektem o nazwie "Organics", fotografując znalezioną florę głównie za pomocą platyno i palladotypii, kiedy natknąłem się na ten mały klejnot: chrząszcza nosorożca. Był dość kruchy, bo leżał na ulicy przez jakiś czas, zanim się pojawiłem. A co jest lepszym sposobem na zachowanie takiej kruchości niż równie kruche medium: mokra płyta kolodionowa.”

W ostatniej kategorii, krajobraz i architektura najlepszy okazał się Kevin Koepke i jego praca “Empire State At Twilight” ("Empire State o północy”)

Obraz
© © Kevin Scott Koepke / [Facebook](https://www.facebook.com/KevinScottKoepkePhotography1557553417884484/)

Kevin Koepke: "Zdjęcie "Twilight” zostało zrobione podczas "Magic 15"- czasu, kiedy światła w Empire State Building były włączone po zachodzie słońca, ale kiedy było wystarczająco dużo dziennego światła, aby pokazać tło i otaczające budynki. Obraz został przetworzony z tyłu mojego Chryslera i przetransportowany w zbiorniku do domu. To nie był pierwszy obraz w półmroku, z którego jestem dumny. Nadal przekraczam granice, aby zobaczyć, co można i czego nie można zrobić przy użyciu posiadanych materiałów.”

Mokra płyta kolodionowa to jedna moja ulubionych technika szlachetna. Muszę przyznać, że zwycięskie prace prezentują się świetnie!

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Komentarze (0)