Ratujmy zdjęcia ślubne i weselne z dawnych lat

W miniony weekend w Warszawie i Łodzi ruszyła kampania "Wesela na pokolenia! Ratujemy zdjęcia ślubne i weselne z dawnych lat!". Jej celem jest uratowanie nadgryzionych zębem czasem, bezcennych fotografii  ślubnych i weselnych, które leżą pokryte kurzem na domowych półkach. Po Warszawie i Łodzi pogotowie graficzne odwiedzi kolejne polskie miasta.

Jedno z uratowanych zdjęć
Jedno z uratowanych zdjęć
Łukasz Łusiak

10.06.2011 | aktual.: 01.08.2022 14:38

W ramach kampanii wszyscy, którzy przyniosą swoje pamiątkowe zdjęcia, będą mogli je nieodpłatnie naprawić. Zostaną one zeskanowane, poddane retuszowi i wydrukowane z wykorzystaniem najnowszej technologii przetwarzania obrazu i druku HP. Organizatorami i patronami kampanii są HP i Ośrodek Karta.

Skąd pomysł na kampanię?

Jak wynika ze statystyk, ponad pół wieku temu Polska należała do czołówki państw, w których zawierano najwięcej małżeństw na świecie. Tylko w 1948 r. na ślubnym kobiercu stanęło 320 tysięcy par. Wszystkie archiwalne zdjęcia ślubne i weselne są bezcenne. Dlaczego? Ilustrują zmieniające się obyczaje, modę, tradycję z historią w tle.

Niestety, wiele fotografii - zwłaszcza wykonanych na materiałach o niskiej jakości czy nieodpowiednio przechowywanych - traci barwy i niszczeje. To ostatni moment, aby ocalić je od zniszczenia i zapomnienia. O sposobach ratowania i przebiegu renowacji opowiada Izabela Sulima:

Będziemy mogli precyzyjnie odtworzyć oryginalne tonacje barw i wydrukować fotografie na papierze fotograficznym ColorLok, dzięki czemu nie stracą swojej wyrazistości i oryginalności przez kolejne cztery pokolenia - informuje Izabela Sulima, Consumer Marketing Manager w HP Polska. O jakości "zrewitalizowanych" fotografii ich właściciele będą się mogli przekonać w ciągu chwili. Jak twierdzi HP, cały proces drukowania na urządzeniach HP Photosmart przebiega szybko i sprawnie. Właściciele zdjęć nie będą więc musieli długo czekać.

Kampania "Wesela na pokolenia! Ratujemy zdjęcia ślubne i weselne z dawnych lat!" zakończy się pod koniec czerwca wręczeniem nagród - właściciele najciekawszych zdjęć otrzymają urządzenia drukujące z serii HP Photosmart Ink Advantage eAIO.

Program kampanii:

  • Kraków, 11 i 12 czerwcaSaturn, Galeria Krakowska, ul.Pawia 5Mix Electronics, ul. Kapelanka 56
  • Katowice, 11 i 12 czerwcaKomputronik, ul. Chorzowska 107Mix Electronics, ul. Reńców 30
  • Poznań, 18 i 19 czerwcaKomputronik, ul. Kaspra Drużbickiego 2Media Expert, Galeria Malta, ul. Abpa A.Baraniaka 8
  • Gdańsk, 18 i 19 czerwcaKomputronik, ul. Złota Karczma 26
  • Wrocław, 25 i 26 czerwcaSaturn, Magnolia Park, ul. Legnicka 52Saturn, Pasaż Grunwaldzki, Plac Grunwaldzki 22
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)