Słynne fotografie w wersji „z ręki”

Słynne fotografie w wersji „z ręki”

Słynne fotografie w wersji „z ręki”
Olga Drenda
08.12.2012 16:30, aktualizacja: 26.07.2022 20:22

Pomysłowa kampania reklamowa południowoafrykańskiego dziennika „Cape Times”. Jak wyglądałyby znane zdjęcia w wersji „autoportret na Facebooka”?

Sezonowe fotograficzne mody często są przedmiotem dowcipów – wystarczy przypomnieć żarty z „dziubków”, które niektóre dziewczyny lubią robić do zdjęcia, szaleństwa związanego z Instagramem (ostatnio wyśmienicie sparodiowanego przez College Humor w popularnym filmiku), czy kupowania sprzętu zbyt dobrego jak na własne możliwości. Modę na autoportrety „z ręki” wykorzystała południowoafrykańska gazeta „Cape Times”, która przygotowała zabawną kampanię reklamową. Bohaterowie znanych fotografii – Winston Churchill czy marynarz i pielęgniarka z legendarnego zdjęcia Alfreda Eisenstaedta – pstrykają sobie w niej zdjęcia „z ręki”, gotowe do wrzucenia do Sieci. Hasło przewodnie kampanii brzmi w wolnym tłumaczeniu: „Nie możemy być bliżej wydarzeń!”

[solr id="fotoblogia-pl-62246" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1946,niesamowity-film-ktory-powstal-w-calosci-z-pojedynczych-zdjec" _mphoto="wwf-1-62246-270x151-7b3260d5a799.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2431[/block]

Obraz

Autoportrety rozpowszechniły się wraz z dostępnością fotografii cyfrowej i Internetu, ale osób z aparatem i skłonnością do lekkiego narcyzmu nie brakowało w historii już wcześniej. Prawie sto lat temu – w roku 1917 – australijski lotnik, Thomas Baker, sfotografował się w lustrze. Zupełnie jak dzisiaj niektórzy we własnej łazience.

Obraz
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)