Sony mocno promuje trójwymiar

Sony mocno promuje trójwymiar04.07.2011 13:00
Sony World Photography Awards 2011 / (c)Honeybunn Photography
Sony World Photography Awards 2011 / (c)Honeybunn Photography
Piotr Dopart

To nie może być zbieg okoliczności. W ramach Sony World Photography Awards uruchomiono po raz pierwszy kategorie powiązane z obrazowaniem 3D. Jednocześnie w ostatni weekend, 2 lipca, ruszył Road Show Sony 3D, mający na celu zaprezentowanie sprzętu stereograficznego.

Sony World Photography Awards to jeden z najbardziej znanych konkursów fotograficznych na świecie. Dodanie kategorii Panorama 3D i Zdjęcie 3D na pewno przełoży się więc na wzrost zainteresowania nową technologią. Zapewne nieco mniejszy wpływ będzie miało wprowadzenie nagrody za Wideo 3D, jednak jest to wywołane przede wszystkim już istniejącym globalnym zainteresowaniem, mocno powiązanym z marketingowym hype'em - fotografii trójwymiarowej brakuje wyłącznie owego rozgłosu. Kategoria Wideo 3D, jak i obie fotograficzne, są otwarte na materiały o dowolnej tematyce.

Scott Gray, dyrektor zarządzający World Photography Organisation stwierdził:

Sony World Photography Awards mają stanowić awangardę fotografii, promować nowe trendy i odkrywać możliwości, które kryją coraz bardziej zaawansowane technologie. Jesteśmy bardzo podekscytowani wprowadzeniem nagród w kategoriach 3D.

W podobnie entuzjastycznym tonie wypowiada się Tatsuya Akashi, wiceprezes działu obrazowania cyfrowego w Sony Europe:

Firma Sony chętnie przesuwa granice innowacyjności w dziedzinie obrazu cyfrowego. Technologia 3D pozwala ludziom na nowe sposoby odkrywania swej kreatywności, dlatego nie możemy się doczekać aby zobaczyć wspaniałe propozycje w nowych kategoriach.

Zgłoszenia do Sony World Photography Awards przyjmowane są do 4 stycznia 2012, a ogłoszenie wyników nastąpi w kwietniu przyszłego roku.

To jednak nie koniec wydarzeń sugerujących, że Sony chce zawalczyć z firmą Panasonic w segmencie obrazowania trójwymiarowego. Niemal jednocześnie z ogłoszeniem o rozszerzeniu konkursu, Sony startuje z objazdową kampanią promocyjną sprzętu działającego w technologii 3D.

Specjalna, "multimedialna" ciężarówka wyruszyła w trasę po największych mazurskich i nadmorskich miejscowościach Polski. Road Show Sony 3D rozpoczął się 2 lipca w Giżycku. Pierwsze spotkanie było okazją do zapoznania się z technologią 3D obecną w telewizorach Bravia, laptopach Vaio, kamerach Handycam oraz aparatach fotograficznych Sony NEX i Cyber-shot. Do 24 sierpnia akcja zostanie przeprowadzona w 16 miejscowościach.

Całkowita powierzchnia ekspozycji Sony 3D wynosi łącznie 70 mkw. i dzieli się na rozmaite strefy. Kino pozwoli na obejrzenie obrazu 3D wyświetlanego na ekranie telewizora Sony Bravia KDL60NX720 i poznanie funkcji Bravia Internet Video. W strefie fotograficznej można będzie zrobić zdjęcia, a następnie je wydrukować, natomiast w namiocie z kamerami, nagrać filmy i zachować je na płycie DVD.

Stoiska Road Show Sony 3D czynne będą w godzinach 12:00-21:00 w następujących miejscowościach:

  • 02-03.07 – Giżycko
  • 05-06 .07– Mikołajki
  • 08-10.07 – Gdynia
  • 13-14.07 – Krynica Morska
  • 16-17.07 – Jastarnia
  • 19-20.07 – Władysławowo
  • 22-24.07 – Łeba
  • 26-27.07 – Darłówko
  • 29-31.07 – Ustka
  • 02-03.08 – Dąbki
  • 05-07.08 – Mielno
  • 09-10.08 – Ustronie Morskie
  • 12-14.08 – Międzyzdroje
  • 16-17.08 – Niechorze
  • 19-21.08 – Kołobrzeg
  • 23-24.08 – Dziwnów

Nie sposób nie dostrzec olbrzymiej ofensywy Sony, mającej na celu uszczknięcie kawałka sporego i atrakcyjnego rynku - atak zaś prowadzony jest zarówno od strony profesjonalnych wydarzeń branżowych (SWPA) jak i popularnych akcji marketingowych, kierowanych do amatorów. Pozostaje teraz czekać i bacznie obserwować. Ciekawe czy zobaczymy w ciągu najbliższych lat sprzęt Sony u telewizyjnych ekip nadawczych na którejś z olimpiad...

Źródło: ePHOTOzineSony

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)