Sprawa kopiowania profilu na Instagramie ustawiona?

Sprawa kopiowania profilu na Instagramie ustawiona?
Źródło zdjęć: © © [Business Insider](http://www.businessinsider.com.au/travelbloggerfishyclaimsaboutcopycat201611)
Marcin Watemborski

22.11.2016 15:53, aktual.: 22.11.2016 23:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pamiętacie, jak kilka dni temu pisaliśmy o jawnie skopiowanym profilu z Instagramu bloggerów podróżniczych? Wychodzi na to, że to jedna wielka mistyfikacja i ustawka. Oto dowody.

Przypomnijmy historię, która miała miejsce całkiem niedawno. 23-letnia Lauren Bullen, blogerka podróżnicza, oskarżyła inną użytkowniczkę Instagramu o kopiowanie jej zdjęć – te same miejsca, pozy, stroje, a nawet podpisy. Taka sytuacja jest trochę przerażająca – wyobraźcie sobie, że ktoś podąża dokładnie tą samą trasą co Wy i kopiuje Wasz dorobek. Aż mnie ciarki przeszły na samą myśl.

Obraz
© © [Business Insider](http://www.businessinsider.com.au/travelbloggerfishyclaimsaboutcopycat201611)

Historia jest na tyle nieprawdopodobna, że ekipa Business Insider postanowiła poszperać w tym trochę głębiej. Po małym śledztwie wyszło na jaw, że cała sytuacja może być jedną wielką ustawką.

Obraz
© © [Business Insider](http://www.businessinsider.com.au/travelbloggerfishyclaimsaboutcopycat201611)

Od początku zatem. 11 listopada Lauren wrzuciła post na bloga o tym (niestety został usunięty), że inna bloggerka (diana_alexa) śledzi ją i bezczelnie kopiuje jej posty z Instagramu. Tuż po wrzuceniu wpisu „Diana” zmieniła ustawienia swojego konta na „prywatne”. Kilka dni po upublicznieniu całej afery Lauren poinformowała, że ona i „uzurpatorka” się pogodziły. Niestety, skontaktowanie się z Dianą ani odszukanie jej w inny sposób, niż przez Lauren było niemożliwe, wiec ta informacja pozostała niepotwierdzona.

Obraz
© © [Business Insider](http://www.businessinsider.com.au/travelbloggerfishyclaimsaboutcopycat201611)

Spójrzmy na to wszystko trzeźwym okiem. Za takie kopiowanie na pewno ktoś miałby, delikatnie mówiąc, przechlapane. Powielanie indywidualnych treści, które może jawnie przynieść poszkodowanemu straty finansowe i moralne, jest przedmiotem prawa autorskiego. Jest to jeden z powodów, który podważa prawdziwość całego zdarzenia i kieruje myśli w stronę tego, że Bullen sfingowała całą akcję.

Obraz
© © [Business Insider](http://www.businessinsider.com.au/travelbloggerfishyclaimsaboutcopycat201611)

Lauren ma obecnie 820 tysięcy obserwujących na Instagramie i zarabia na fotografowaniu oraz publikowaniu wpisów. Diana miała znacznie mniej obserwujących i prawdopodobnie musiałaby pokrywać kosztu podróży z własnej kieszeni. Idąc dalej tym tropem – Diana musiałaby rezerwować te same hotele, co Lauren. Redaktor Business Insider zauważa, że wiele z oryginalnych postów zawiera tylko lokalizację miast, a nie dokładne nazwy miejsc pobytu, więc trzeba by poświęcić dużo czasu na ich odnalezienie.

Obraz
© © [Business Insider](http://www.businessinsider.com.au/travelbloggerfishyclaimsaboutcopycat201611)

Kolejną kwestią, na którą można zwrócić uwagę, jest to, że Diana ma na sobie dokładnie te same ubrania, co Lauren, lecz wyglądają one na niej na znacznie mniejsze, bardziej dopasowane. To sprawia, że można pomyśleć, że obie panie podróżowały razem, a Diana jest wyższa niż Lauren (co widać na jednym ze zdjęć) i zwyczajnie zamieniały się ciuchami.

Obraz
© © [Business Insider](http://www.businessinsider.com.au/travelbloggerfishyclaimsaboutcopycat201611)

Po wygooglowaniu haseł „diana_alexa” oraz „gypsea_lust” pojawia się konto na Twitterze o nazwie „Diana”, do którego jest podczepiony adres mailowy Lauren. Oto jeden z kolejnych dowodów na to, że Diana nigdy nie istniała, a cała akcja to mistyfikacja. Oczywiście konto jest prywatne, ale za pomocą odpowiedniej strony można dotrzeć do wersji sprzed zmiany ustawień.

Mimo tych zarzutów Bullen wciąż utrzymuje, że cała sytuacja jest prawdziwa, aczkolwiek wciąż nie ujawnia kontaktu do Diany. Bez względu na to, jak wygląda sytuacja – Lauren zyskała ponad 300 tysięcy obserwujących, dzięki całemu zamieszaniu.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)