Świąteczny spot IKEA pokazuje, co jest naprawdę ważne w święta
"Rozłącz się, aby połączyć się na nowo" zachęca IKEA w świątecznym spocie, który dosadnie pokazuje, że w dobie social mediów kiepsko stoimy z relacjami międzyludzkimi. Ten spot nie jest miły i przyjemny, ale wzrusza i daje do myślenia.
18.12.2018 | aktual.: 26.07.2022 16:01
Świąteczna gorączka w pełni. Wszyscy uganiają się za prezentami, prześcigają w dekorowaniu domów, publikują zdjęcia domowych pierniczków. Święta widać i czuć na każdym kroku, w końcu zostało już tylko kilka dni, zanim wspólnie z rodziną zasiądziemy przy stole i będziemy rozmawiać. Tylko czy aby na pewno?
Wśród wielu świątecznych spotów reklamowych różnych firm, ten wypuszczony przez hiszpański oddział IKEA zdecydowanie się wyróżnia. Silny przekaz dotyka relacji międzyludzkich w dobie social mediów. Zaaranżowany teleturniej, początkowo przyjemny i łatwy, z czasem coraz mocniej daje do myślenia.
Ikea Swieta 2018, PL
Zasady gry są proste. Rodziny zasiadają przy zastawionych stołach, a prowadzący zadaje im pytania. Jeśli odpowiedzą poprawnie, mogą zostać przy stole, jeśli nie - odpadają z gry. Wszystko idzie dobrze, dopóki pytania do najmłodszych dotyczą social mediów, technologii czy popkultury. Schody zaczynają się kiedy pytania dotyczą rodziny i nie są to trudne pytania: "Jaki kolor skarpetek miał twój tata w poniedziałek?" Są to pytania, na które wydawać by się mogło, że najbliższa rodzina odpowie bez trudu: "Jakie marzenie ma twoja żona?", "Jaką pracę ma twój tata?".
Spot we wzruszający i dający do myślenia sposób pokazuje nam co jest najważniejsze w święta. "Rozłącz się, aby połączyć się na nowo" zachęca IKEA i oświadcza, że pomiędzy 24 grudnia, a 1 stycznia zawiesza swoją aktywność w social mediach. Film na hiszpańskim kanale IKEA ma już ponad 10 milionów odtworzeń.