Szokująca kampania, pokazująca nastoletnich chłopców w ciąży

Szokująca kampania, pokazująca nastoletnich chłopców w ciąży
20.10.2016 08:14
Szokująca kampania, pokazująca nastoletnich chłopców w ciąży

Jest to jedna z najbardziej szokujących kampanii społecznych, jaką widzieliśmy. Tematyka jest jasna – zwrócenie uwagi na problem zwiększonego współczynnika nastoletnich ciąż, ale nie spodziewaliśmy się takiego przedstawienia tematu.

Ta kampania została stworzona przez organizację SERVE w 2007 roku i co jakiś czas jest ona odświeżana. Są to jedne z najmocniejszych zdjęć, których wydźwięk na długo utwierdza się w pamięci odbiorcy. Za ich stworzenie odpowiedzialni byli: fotograf Tim MacPherson, dyrektor kreatywny Brent Goral oraz dom retuszerski EclipseRetouch.

Oryginalny billboard w Milwaukee.
Oryginalny billboard w Milwaukee.

Pierwotna kampania została zorganizowana w Milwaukee w 2007 roku. Obiór był ogromny. W tym regionie współczynnik nastoletnich ciąż spadł o 10%. Dzięki podobnej kampanii, w Nowym Jorku ten współczynnik spadł aż o 27%.

417848017950227090

Po tych wynikach, kolejne miasto w Stanach Zjednoczonych zdecydowało się na zaprezentowanie zdjęć. W 2013 roku, w Chicago, pojawiły się billboardy z tymi samymi zdjęciami i lekko zmienionym tekstem. Dzięki temu w amerykańskiej prasie pojawiły się liczne okładki zawierające te zdjęcia.

417848017950358162

Hasło, które zawładnęło Chicago, brzmiało: „Nieoczekiwane? Większość nastoletnich ciąż takich jest”. Czerwiec 2013 roku był przełomem w Stanach Zjednoczonych, ponieważ to właśnie po chicagowskiej części kampanii ludzie zainteresowali się bardziej tym problemem. Sama kampania została przyjęta wyjątkowo dobrze.

Zdjęcia wykorzystane na licencji Creative Commons.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)