Szokująca kampania, pokazująca nastoletnich chłopców w ciąży

Szokująca kampania, pokazująca nastoletnich chłopców w ciąży
Marcin Watemborski

20.10.2016 08:14, aktual.: 26.07.2022 18:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jest to jedna z najbardziej szokujących kampanii społecznych, jaką widzieliśmy. Tematyka jest jasna – zwrócenie uwagi na problem zwiększonego współczynnika nastoletnich ciąż, ale nie spodziewaliśmy się takiego przedstawienia tematu.

Ta kampania została stworzona przez organizację SERVE w 2007 roku i co jakiś czas jest ona odświeżana. Są to jedne z najmocniejszych zdjęć, których wydźwięk na długo utwierdza się w pamięci odbiorcy. Za ich stworzenie odpowiedzialni byli: fotograf Tim MacPherson, dyrektor kreatywny Brent Goral oraz dom retuszerski EclipseRetouch.

Oryginalny billboard w Milwaukee.
Oryginalny billboard w Milwaukee.

Pierwotna kampania została zorganizowana w Milwaukee w 2007 roku. Obiór był ogromny. W tym regionie współczynnik nastoletnich ciąż spadł o 10%. Dzięki podobnej kampanii, w Nowym Jorku ten współczynnik spadł aż o 27%.

Obraz

Po tych wynikach, kolejne miasto w Stanach Zjednoczonych zdecydowało się na zaprezentowanie zdjęć. W 2013 roku, w Chicago, pojawiły się billboardy z tymi samymi zdjęciami i lekko zmienionym tekstem. Dzięki temu w amerykańskiej prasie pojawiły się liczne okładki zawierające te zdjęcia.

Obraz

Hasło, które zawładnęło Chicago, brzmiało: „Nieoczekiwane? Większość nastoletnich ciąż takich jest”. Czerwiec 2013 roku był przełomem w Stanach Zjednoczonych, ponieważ to właśnie po chicagowskiej części kampanii ludzie zainteresowali się bardziej tym problemem. Sama kampania została przyjęta wyjątkowo dobrze.

Zdjęcia wykorzystane na licencji Creative Commons.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)