Sztuczna inteligencja wygeneruje realistyczny portret na bazie prostego rysunku

Wystarczy kilka kresek i kółek, a algorytm sztucznej inteligencji DeepFaceDrawing zaskoczy nas naprawdę dobrej jakości portretem. Jak to możliwe? Wszystko dzięki maszynowemu uczeniu i doskonałemu wytrenowaniu programu. Efekty jest zdumiewający.

Sztuczna inteligencja wygeneruje realistyczny portret na bazie prostego rysunku
Marcin Watemborski

Badacze z Chińskiej Akademii Nauk stworzyli algorytm sztucznej inteligencji, oparty na mechanizmie maszynowego uczenia, który potrafi zamienić prosty, schematyczny rysunek na portret. Oczywiście najdziwniejsze jest to, że osoby ze ”zdjęć” nigdy nie istniały i są jedynie wytworem ”wyobraźni” programu.

W przeszłości widzieliśmy kilka projektów algorytmów generowania sztucznych wizerunków, w tym interesujące przedsięwzięcie firmy Nvidia, ale żaden z nich nie analizował obrazu tak, jak DeepFaceDrawing. Oficjalna premiera programu transkrypcji rysunku na zdjęcie odbędzie się w lipcu 2020 roku podczas konferencji SIGGRAPH.

Naukowcy zaczęli swoją przygodę od wpajania programowi tego, czym są kontury twarzy i jej poszczególne elementy. W początkowej fazie algorytm zajmował się rozpoznawaniem jedynie niewielkich fragmentów, a dopiero później całych twarzy. Dzięki temu rysunek, który zostanie wgrany, nie musi być profesjonalnym dziełem portretowym, a prostym schematem. Program przetworzy go na swój sposób, korzystając z wgranej ogromnej bazy danych.

Podobne algorytmy oczywiście już powstały, ale ich działanie było naprawdę złe. W poniższej tabeli możecie zobaczyć, jak ten sam obrazek analizowało kilka programów. Na samym dole jest efekt, który daje DeepFaceDrawing. Mimo tego, że to dopiero jedne z pierwszych rezultatów, jest naprawdę nieźle. Twórcy algorytmu zwracają jednak uwagę na to, że wymaga on jeszcze wiele pracy. Jak informują, program nie pozwala kontrolować tekstur ani kolorów na końcowym efekcie, co może skutkować dziwnymi artefaktami.

Obraz

Co ciekawe, naukowcy nie wspominają o możliwościach zastosowania opracowanej technologii w prawdziwym świecie. Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, gdzie można by było wykorzystać generowanie sztucznego wizerunku. Może tak powstają profilówki internetowych trolli? Kto wie…

Więcej informacji na temat badań i algorytmu znajdziecie w oficjalnych dokumentach.

Obraz
Jeśli interesujesz się wystrojem wnętrz, prosimy - wypełnij tę ankietę. Dzięki za pomoc!
Źródło artykułu:WP Fotoblogia

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.