Tak fotografowie widzą przyszłość Afryki – przegląd prac z LagosPhoto Festival

Tak fotografowie widzą przyszłość Afryki – przegląd prac z LagosPhoto Festival04.12.2015 10:57
Kuratorka największego afrykańskiego festiwalu fotograficznego, LagosPhoto Festival – Cristina De Middel – podczas jego szóstej edycji chciała skoncentrować się na złamaniu stereotypów krążących wokół Afryki. Festiwal odbył się w październiku w Nigerii.
Kuratorka największego afrykańskiego festiwalu fotograficznego, LagosPhoto Festival – Cristina De Middel – podczas jego szóstej edycji chciała skoncentrować się na złamaniu stereotypów krążących wokół Afryki. Festiwal odbył się w październiku w Nigerii.
Źródło zdjęć: © © Fabrice Monteiro / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)

Tegoroczna edycja LagosPhoto Festival koncentrowała się wokół afrykańskiego designu oraz kształtowania Afryki. Sednem było zrozumienie jak obecne społeczeństwo może wpływać na rozwój kontynentu. Prezentujemy Wam prace docenione podczas festiwalu.

W minionych latach media nagłaśniały problemy afrykańskich państw, pokazywały śmierć i choroby oraz nadchodzącą zgubę kontynentu. Dla De Middel wszystkie historie przekazywane zwykłym odbiorcą wydawały się bardzo ograniczone. Nie opowiadały o tym, czym jest Afryka ani o tym, czym może się naprawdę stać.
Źródło zdjęć: © © Omar Victor Diop and Antoine Tempé / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
W minionych latach media nagłaśniały problemy afrykańskich państw, pokazywały śmierć i choroby oraz nadchodzącą zgubę kontynentu. Dla De Middel wszystkie historie przekazywane zwykłym odbiorcą wydawały się bardzo ograniczone. Nie opowiadały o tym, czym jest Afryka ani o tym, czym może się naprawdę stać.
„Próbowałam uniknąć typowego podejścia reporterów. Oni przeważnie koncentrują się na dramatach i nieszczęściu kontynentu" - mówi De Middel w wywiadzie dla American Photo. „Naprawdę chciałam skoncentrować się na tym, co można zmienić na rzecz lepszej przyszłości. By pokazać to przez pryzmat fotografii trzyma wykazać się większą inwencją twórczą, grać fikcją i wyobraźnią".
Źródło zdjęć: © © Patrick Willocq / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
„Próbowałam uniknąć typowego podejścia reporterów. Oni przeważnie koncentrują się na dramatach i nieszczęściu kontynentu" - mówi De Middel w wywiadzie dla American Photo. „Naprawdę chciałam skoncentrować się na tym, co można zmienić na rzecz lepszej przyszłości. By pokazać to przez pryzmat fotografii trzyma wykazać się większą inwencją twórczą, grać fikcją i wyobraźnią".
De Middel jest doświadczona w kwestii fikcyjnych historii – przy okazji największego afrykańskiego festiwalu fotograficznego przychylnym okiem patrzyła na fotografów artystycznych, by pokazać więcej prawdy o kontynencie. Projekty pokazane na spotkaniu dotykają tematów tożsamości mieszkańców oraz koncentrują się wokół zaprzeczenia stereotypom.
Źródło zdjęć: © © Andile Buka / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
De Middel jest doświadczona w kwestii fikcyjnych historii – przy okazji największego afrykańskiego festiwalu fotograficznego przychylnym okiem patrzyła na fotografów artystycznych, by pokazać więcej prawdy o kontynencie. Projekty pokazane na spotkaniu dotykają tematów tożsamości mieszkańców oraz koncentrują się wokół zaprzeczenia stereotypom.
„Passport” autorstwa Émilie Régnie jest wyrazem „nierealnej żądzy pokazania Zachodniej Afryki”. Materiał pokazuje jak Afryka mogłaby wyglądać, jeśli zostałaby oddzielona od stereotypów stworzonych przez dawne wpływy kolonialne. Joana Choumali natomiast przedstawia (czasem odmienne) postrzeganie piękna we współczesnej Afryce. Zaś projekt Fabrice Moneiro koncentruje się wokół problemu zanieczyszczenia Senegalu poprzez tworzenie postaci zbudowanych ze śmieci.
Źródło zdjęć: © © William Ukoh / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
„Passport” autorstwa Émilie Régnie jest wyrazem „nierealnej żądzy pokazania Zachodniej Afryki”. Materiał pokazuje jak Afryka mogłaby wyglądać, jeśli zostałaby oddzielona od stereotypów stworzonych przez dawne wpływy kolonialne. Joana Choumali natomiast przedstawia (czasem odmienne) postrzeganie piękna we współczesnej Afryce. Zaś projekt Fabrice Moneiro koncentruje się wokół problemu zanieczyszczenia Senegalu poprzez tworzenie postaci zbudowanych ze śmieci.
417844126760261490
Źródło zdjęć: © © Ima Mfon / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
417844126760327026
Źródło zdjęć: © © Émilie Régnier / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
417844126760392562
Źródło zdjęć: © © Chris Saunders / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
417844126760458098
Źródło zdjęć: © © Daniel Donnelly / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
417844126760523634
Źródło zdjęć: © © Owise Abuzaid / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
417844126760589170
Źródło zdjęć: © © Joana Choumali / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
417844126760654706
Źródło zdjęć: © © Robin Hammond / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
417844126760720242
Źródło zdjęć: © © Namsa Leuba / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
417844126760785778
Źródło zdjęć: © © Mac Pinckers and Michiel Burger / [LagosPhoto Festival](http://www.lagosphotofestival.com/)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)