Taką wiadomość może otrzymać każdy. Uważaj, bo stracisz cenne dane

Oszustwa mailowe lub SMS-owe w branży fotograficznej zdarzają się dość rzadko, ale kiedy dochodzi do ataku, jest poważnie. Najnowsze oszustwo mailowe dotyczy wiadomości rozsyłanych z adresów firmy Fujifilm. Centrala ostrzega.

Maile phishingowe są wysyłane z adresów firmy Fujifilm.
Maile phishingowe są wysyłane z adresów firmy Fujifilm.
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Marcin Watemborski

18.01.2023 | aktual.: 23.01.2023 08:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Portal Fuji Rumors dostrzegł ostrzeżenie od japońskiej filii firmy Fujifilm. Gigant fotograficzny zwraca uwagę na wiadomości rozsyłane ze służbowych adresów, które dotyczą zakupów. W wiadomości jest widoczny przycisk "Anuluj zamówienie", którego nie należy pod żadnym pozorem klikać.

Wiadomość jest atakiem phishingowym. To oszustwo internetowe polegające na wykradzeniu wrażliwych danych od użytkownika. Dzięki takim informacjom hakerzy mogą bez trudu dojść do wielu szczegółów na temat życia takiej osoby. Może to się skończyć szantażem, drogimi zakupami, wykradzeniem pieniędzy czy wzięciem kredytu na ofiarę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Adresy, które należy się wystrzegać to:

Przypominamy – pod żadnym pozorem nie klikajcie w żaden link w wiadomości zakupowej, jeśli nie dotyczy ona zamówienia, które faktycznie złożyliście.

13 stycznia firma FUJIFILM Corporation w Japonii została poinformowana o nieuczciwym nadawcy podszywającym się pod domenę Fujifilm, który wysyłał wiadomości e-mail informujące o rzekomo nieautoryzowanym zamówieniu złożonym w sklepie internetowym Fujifilm.

Fujifilm wie o ograniczonej liczbie przypadków, które miały miejsce wyłącznie w Japonii przy użyciu 3 adresów e-mail – dlatego w piątek, 13 stycznia, na stronie fujifilm.com/jp opublikowano zawiadomienie w języku japońskim.

Zastosowany phishing nie jest wynikiem zakupów dokonywanych w sklepach internetowych Fujifilm ani nie jest ograniczony do określonej kategorii produktów lub poprzednich klientów Fujifilm. Na dzień 19 stycznia br. nie są nam znane przypadki poza Japonią.

Jeśli ktoś podejrzewa, że wiadomość e-mail jest oszustwem, powinien ją skasować bez otwierania ani jej, ani linków czy załączników, które się w niej znajdują.

Oświadczenie Fujifilm Polska

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Komentarze (0)