Transpłciowa para w kampanii Calvin Klein. Mężczyzna w ciąży promuje Dzień Matki
W nowej kampanii reklamowej marki odzieżowej Calvin Klein wystąpiła transseksualna para, w której to mężczyzna jest w ciąży. Post firmy "zwraca uwagę na realia nowych rodzin". Kampania, która ukazała się z okazji Dnia Matki, wywołała dyskusję w mediach społecznościowych.
18.05.2022 | aktual.: 26.07.2022 13:18
Roberto Bete i Erika Fernandes znaleźli się wśród osób biorących udział w kampanii reklamowej marki Calvin Klein z okazji Dnia Matki. I pewnie dla wielu nie byłoby w tym nic kontrowersyjnego, gdyby nie fakt, że mężczyzna jest w ciąży. Transpłciowa para zasłynęła w Brazylii z tego, że oboje przeszli przez proces korekty płci.
Calvin Klein we wpisie w mediach społecznościowych wspomina o ciąży Roberto Bete. Wskazuje też, że przyszli rodzice lada dzień spodziewają się narodzin syna Noah. “Dziś, wspierając kobiety i matki na całym świecie, zwracamy uwagę na rzeczywistość nowych rodzin” – napisała marka na Instagramie. Erika Fernandes i Roberto Bete są oczekującymi rodzicami z Brazylii. Roberto ma lada dzień urodzić ich wspólnego syna Noah” – dodała. “W poście znajduje się również inne zdjęcie pary w łóżku z podpisem: "Możemy rozmnażać się biologicznie lub z serca... Jesteśmy po to, by kochać i być kochanym".
Kampania w krótkim czasie rozeszła się viralem w mediach społecznościowych. Wielu użytkowników pochwaliło markę modową za jej integracyjny przekaz. Jednak z drugiej strony posypały się też transfobiczne komentarze. Wielu skrytykowało kampanię i groziło bojkotem marki.
Calvin Klein w odpowiedzi na falę krytyki pozostał przy swoim stanowisku i powtórzył, że celem marki jest inkluzywność. "Traktujemy tę platformę jako inkluzywne i pełne szacunku środowisko dla indywidualizmu i autoekspresji. W Calvin Klein tolerujemy wszystko z wyjątkiem nietolerancji – wszelkie nietolerancyjne komentarze będą usuwane, a konta publikujące nienawistne wypowiedzi mogą zostać zablokowane" – zaznaczyła marka.
Konrad Siwik, dziennikarz Fotoblogii