W wieku 80 lat odszedł Lino Manfrotto – człowiek, który zrewolucjonizował świat akcesoriów fotograficznych

W wieku 80 lat odszedł Lino Manfrotto – człowiek, który zrewolucjonizował świat akcesoriów fotograficznych08.02.2017 12:10
Gilberto Battocchio (po lewej) oraz Lino Manfrotto (po prawej).
Gilberto Battocchio (po lewej) oraz Lino Manfrotto (po prawej).

W minioną niedzielę, 5 lutego 2017 roku, w gronie rodzinnym zmarł Lino Manfrotto. Twórca marki statywów, które ma dzisiaj każdy profesjonalny fotograf, zaczynał od własnoręcznych eksperymentalnych konstrukcji, które z czasem zrewolucjonizowały rynek.

Lino Manfrotto, założyciel legendarnej firmy statywów i uchwytów do aparatów, budował swoje imperium przez lata. Swoją przygodę z fotografią zaczynał w połowie XX wieku, mając zaledwie 16 lat. Fotografował wtedy swoje pierwsze wesela, a z czasem stał się fotoreporterem w lokalnej prasie we włoskim mieście Vicenza.

Z czasem zauważył, że oprócz obiektywów i aparatów, istotne są narzędzia do stabilizowania obrazu, a w użyciu wciąż są ciężkie, nieporęczne kolumny. Na własną rękę zaczął projektowanie i konstruowanie uchwytów i mniejszych statywów, które były znacznie wygodniejsze.

Przełom nastąpił, kiedy Manfrotto poznał Gilberto Battocchio – inżyniera i mechanika, który pomógł doszlifować pomysły Lino. Pierwszy w pełni funkcjonalny statyw firmy z czerwoną kropką pojawił się na rynku w 1974 roku. Niedługo później nazwisko „Manfrotto” było już jednocześnie utożsamiane na międzynarodowym rynku z wytrzymałymi, praktycznymi akcesoriami.

W 1989 roku Lino sprzedał swoje udziały grupie Vitec z Wielkiej Brytanii, która do dzisiaj kontroluje firmę. Pod rządami brytyjskiego inwestora marka Manfrotto znacznie się rozwinęła i stała się obecnie najbardziej popularnym i poważanym producentem statywów fotograficznych.

Obecnie firma Manfrotto ma 2 siedziby oraz 9 oddziałów na całym świecie, zatrudnia 735 pracowników i podwoiła swoje roczne zyski aż dwukrotnie. 95% produktów jest eksportowanych do krajów na całym świecie, a oprócz tego marka ma 7-procentowy udział na globalnym runku toreb fotograficznych i 30-procentowy na rynku statywów.

Więcej informacji o firmie znajdziecie na stronie internetowej.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)