Ważne zmiany w konkursie World Press Photo 2017. Przeczytaj, zanim zgłosisz zdjęcia lub multimedia
Na zgłaszanie swoich fotografii lub prac multimedialnych do nowej edycji najbardziej znanego i prestiżowego konkursu fotografii prasowej World Press Photo, zostało już niewiele czasu. Organizatorzy dostosowali regulamin, wprowadzając między innymi kodeks etyki, jest też nowa kategoria dla projektów długoterminowych oraz nowy konkurs: The 2017 World Press Photo Digital Storytelling Contest.
23.12.2016 | aktual.: 26.07.2022 18:42
Fotografowie z całego świata mogą zgłaszać swoje fotografie w siedmiu kategoriach
Zdjęcia są przyjmowane w kategoriach: Daily Life, General News, Nature, People, Sports, Spot News oraz Long-term Projects. Jak co roku, w pierwszych sześciu można zgłaszać pojedyncze zdjęcia, jak i projekty składające się z 2-10 zdjęć.
Nowością jest osobna kategoria projektów długoterminowych tworzonych przez pojedynczego fotografa lub grupę czy kolektyw. W tej kategorii przyjmowane są serie składające się z 24-30 fotografii, wykonywanych przynajmniej przez 3 lata. Spośród nich wymagane jest, aby przynajmniej 4 zdjęcia były wykonane w 2016 roku. To doskonała okazja do promocji najbardziej czaso- i pracochłonnych materiałów, które różni fotografowie potrafią realizować latami.
Aby zadbać o jak najwyższą rzetelność i wiarygodność zgłaszanych zdjęć, jak i całego konkursu, w World Press Photo 2017 wprowadzono nowy kodeks etyki
Kodeks etyki ma wyeliminować próby manipulacji w świecie, w którym coraz więcej przekazów medialnych, jak i wizualnych, jest zakłamana. Uczestnicy muszą zapewnić organizatorów, że zgłaszane fotografie są dokładną i sprawiedliwą reprezentacją sceny, której autor był świadkiem, a jego dzieło nie wprowadza widzów w błąd.
Jak co roku, skład jury się zmienia, a w 60. edycji konkursu World Press Photo przewodniczącym jury będzie fotograf agencji Magnum Photos Stuart Franklin. Będzie mu towarzyszyć 18 innych członków jury. Jeśli to doświadczone grono uzna, że fotografia budzi wątpliwości, to może poprosić jej autora o weryfikację w ciągu 36 godzin.
Nowością jest także konkurs dla nowoczesnych twórców mulitmedialnych
Digital Storytelling Contest wcześniej przez 6 edycji nosił nazwę the Multimedia Contest. Konkurs ten jest odpowiedzią na zmieniający się świat, który jest coraz bardziej nowoczesny, a formy przekazu medialnego przybierają coraz to nowe i interesujące formy. Aparaty mają coraz większe możliwości w zakresie produkcji wideo, szybkiego przesyłania danych czy bezprzewodowej obsługi i stają się standardem wśród młodych, aktywnych użytkowników.
Konkurs jest otwarty na twórców multimedialnych obrazów, artystów wizualnych, miłośników kinematografii, montażu filmowego i animacji, którzy opowiadają nimi historie o świecie. Do wyboru są 4 kategorie; Immersive Storytelling, Innovative Storytelling, Long Form oraz Short Form. Potrzeba na tego typu konkurs jest ogromna.
Regulamin Digital Storytelling Contest pozostaje bez zmian. Nadal jest on przeznaczony wyłącznie dla profesjonalnych dziennikarzy, mogących poświadczyć prace w zawodzie i obejmuje wyłącznie materiały, które zostały już wcześniej opublikowane, w tym wypadku w sieci (dołączenie adresu URL jest jednym z wymogów zgłoszenia). Całość musi być opatrzona opisami w języku angielskim i przetłumaczona. Samego zgłoszenia dokonujemy z kolei za pośrednictwem internetowego formularza.
Czas na rejestrację jest do 6 stycznia 2017 roku. Jest o co walczyć.
Ostateczny termin nadsyłania prac to 11 stycznia. Szczęśliwych zwycięzców poznamy 13 lutego i zostaną oni nagrodzeni podczas ceremonii wręczenia nagród w dniach 20-22 kwietnia 2017 r. Mamy nadzieję, że także w tej edycji konkursu World Press Photo swoje prace zgłosi wielu fotografów z Polski. A jest o co walczyć. Fotograf, który zdobędzie nagrodę główną, nie tylko otrzyma prestiżowy tytuł World Press Photo of the Year 2017, ale także 10 tysięcy euro i sprzęt fotograficzny marki Canon.
Canon dumnie wspiera WPP od 1992 r.
Jak co roku, partnerem konkursu World Press Photo jest firma Canon, dla której to coś więcej niż tylko zwykły sponsoring czy reklama. To stały związek o charakterze misji i wspierania rzetelnego przekazu dziennikarskiego oraz fotograficznego. Nic dziwnego - obie marki są najbardziej rozpoznawalne w swoich kategoriach, a co roku największa liczba nagrodzonych zdjęć jest wykonywana właśnie aparatami Canona.
Konkurs World Press Photo jest organizowany od 1955 roku. To najbardziej prestiżowy i popularny konkurs fotografii na świecie. Jurorzy WPP od lat wybierają niezwykłe, poruszające i wstrząsające fotografie, które mówią prawdę o naszym świecie. Canon towarzyszy konkursowi od 1992 roku i w ten sposób aktywnie wspiera ważną misję, jaką niesie za sobą ten konkurs. I oby wspierał go jak najdłużej.
Partnerem tekstu jest firma Canon.