Wet Plate Competition 2019 za nami. Oto najlepsze zdjęcia w technice mokrego kolodionu
Poznaliśmy zwycięzców drugiej edycji Wet Plate Competition. Z pośród 220 zgłoszeń jury wybrało najlepsze zdjęcia wykonane w technice mokrego kolodionu.
Mokra płyta kolodionowa to technika z lat 50 XIX wieku, polegająca na pokryciu szklanej płytki materiałem światłoczułym i bezpośrednim jej naświetleniu. Dzięki wykorzystaniu związków srebra, prace zyskują metaliczny blask w jasnych partiach, a czernie pozostają głębokie.
Fotografowie, którzy wykorzystują tę technikę do swoich zdjęć, zmierzyli się w konkursie Wet Plate Competition 2019. Zwyciężył David Russo ze zdjęciem "Dwa gwoździe”
Russo po raz pierwszy zainteresował się kolodionem po obejrzeniu dzieła Sally Mann w albumie fotograficznym kilka lat temu. W 2013 roku uczestniczył w warsztatach pod kierunkiem Marka Ostermana i poznał technikę mokrego kolodionu. Od tamtej pory ciągle ćwiczy.
Stworzenie tego zdjęcia było dla Davida wyzwaniem, a cały proces zajął mu dwa miesiące. Fotograf musiał wymyślić, jak sprawić, żeby gwoździe zawisły w powietrzu. Dzięki płytkiej głębi ostrości, odpowiednim oświetleniu, perspektywie i odrobinie kreatywności udało mu się stworzyć iluzję.
Zobaczcie też zdjęcia, które zwyciężyły w poszczególnych kategoriach: Portret w studio, Portret w naturalnym świetle, Martwa natura, oraz Krajobraz / Architektura.
Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej konkursu .