Xiaomi planuje wykupić GoPro. Czy Chińczykom się to uda?

GoPro to firma, która zasłynęła na rynku produkcją kamerek sportowych. Od ponad 2 lat jednak zmaga się z problemami finansowymi. Ratunkiem dla marki może być wykupienie jej przez chińska firmę Xiaomi, która m.in. również produkuje kamerki sportowe. Czy GoPro przestanie istnieć?

Xiaomi planuje wykupić GoPro. Czy Chińczykom się to uda?
Źródło zdjęć: © © JK
Marcin Watemborski

16.04.2018 | aktual.: 26.07.2022 18:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

GoPro jest producentem kamerek sportowych oraz dronów. W 2016 firma zaczęła notować znaczny spadek wartości akcji. Z 90 dolarów (2014) cena akcji zeszła na zaledwie 5 dolarów. Firma okazała się być interesującym celem dla chińskiego giganta technologicznego – Xiaomi.

Xiaomi to producent smartfonów, kamerek sportowych, aparatów fotograficznych, dronów oraz różnych innych produktów. Nawet rowerów elektrycznych! Jest bezpośrednim konkurentem GoPro – znanej marki, która na rynku wyrobiła sobie swoją renomę. Patrząc na obroty GoPro, nie dziwi fakt, że Xiaomi jest zainteresowane ich rozwiązaniami. Na pewno wpłynęłoby to na rozwój jednego z segmentów firmy.

Obecne przychody GoPro wynoszą niewiele powyżej 1 miliarda dolarów, natomiast Xiaomi zanotowało je na poziomie 15 miliardów rocznie. Prezes pierwszej z firm - Nick Woodman - oficjalnie powiedział, że jest otwarty na propozycje biznesowe. Międzyczasie GoPro próbowało również ratować sytuację, wypuszczając GoPro HERO za 200 dolarów. Jest to budżetowa wersja kamerki sportowej, która trochę jednak odbiega od tego, do czego przyzwyczaił nas producent.

Według Bloomberga zakup GoPro przez Xiaomi to tylko podejrzenia. Póki co, wiemy, że Chińczycy są zainteresowani produktem Amerykanów, jednak nie chcą przepłacać. Jak donosi The Information – lider rynku dronów, DJI, również pojawił się w dyskusjach, lecz firma nie wykazała jakiegokolwiek zainteresowania, ze względu na brak dostrzegania w GoPro potencjału biznesowego.

Gdy GoPro było na szczycie swojej kariery, wartość rynkowa firmy wynosiła około 10 miliardów dolarów. Teraz sytuacja jest znacznie gorsza, ponieważ jest to zaledwie 795 milonów. Ponad 10-krotny spadek wartości na pewno nie zapowiada nic dobrego.

Z biznesowego punktu widzenia – wykupienie GoPro pozwoliłoby Xiaomi wejść na natywny rynek amerykański, który uwielbia nowe technologie. Oprócz zarobku, zapewne wpłynęłoby to na wizerunek firmy, która nie jest tam najlepiej postrzegana. Nie pozostaje nic, tylko czekać na dalsze ruchy Chińczyków. Zobaczymy, co z tego wyniknie.

Komentarze (0)