Zagubione w Fukushimie - postapokaliptyczny cykl zdjęć z Fukushimy

Zagubione w Fukushimie - postapokaliptyczny cykl zdjęć z Fukushimy12.10.2014 07:01
Zagubione w Fukushimie zawiera zdjęcia z prefektury Fukushima pozbawione ludzi. Na niektórych zdjęciach obrazy katastrofy są elementem centralnym, na innych mamy wrażenie, że mieszkańcy po prostu wyszli na chwilę.
Zagubione w Fukushimie zawiera zdjęcia z prefektury Fukushima pozbawione ludzi. Na niektórych zdjęciach obrazy katastrofy są elementem centralnym, na innych mamy wrażenie, że mieszkańcy po prostu wyszli na chwilę.
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
Marcin Falana

W cyklu zdjęć Zagubione w Fukushimie, japońska fotograf Uma Kinoshita dokumentuje Fukushimę rok po katastrofie z 2011 roku i przesiedleniu ponad 100 000 ludzi ze względu na zagrożenie radiacją. Koncentrując się na samotności i zagubieniu, Uma Kinoshita, uchwyciła miejsca, gdzie nie wolno już być.

Opisując scenę z 2011 roku Kinoshita mówi: “Wiosną 2011 roku nawet mewy przestały zbierać się w porcie rybackim dotkniętym tsunami. Podczas przypływów woda morska weszła głęboko na niskie obszary i fantastyczna mgła leżała nad nimi. Z drugiej strony w górskich wioskach, skąd ewakuowano mieszkańców przed niebezpiecznym wpływem wypadku w elektrowni jądrowej, w maju pola ryżowe wyschły, choć normalnie świecą jak lustra o tej porze. Latem przykryły je trawy i nikt nie mógł już powiedzieć gdzie były pola ryżowe, a gdzie chodniki.
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
Opisując scenę z 2011 roku Kinoshita mówi: “Wiosną 2011 roku nawet mewy przestały zbierać się w porcie rybackim dotkniętym tsunami. Podczas przypływów woda morska weszła głęboko na niskie obszary i fantastyczna mgła leżała nad nimi. Z drugiej strony w górskich wioskach, skąd ewakuowano mieszkańców przed niebezpiecznym wpływem wypadku w elektrowni jądrowej, w maju pola ryżowe wyschły, choć normalnie świecą jak lustra o tej porze. Latem przykryły je trawy i nikt nie mógł już powiedzieć gdzie były pola ryżowe, a gdzie chodniki.

Słyszałem odgłosy rzeczy zagubionych i ginących.”

Kolejny rok Uma Kinoshita spędziła na dokumentowaniu lokalnej religii jako źródła odporności społecznej co zaowocowało cyklem Modlitwy na skazanej ziemi. W ciszy i smutku to jej trzecia seria z Fukushimy, którą wciąż odwiedza regularnie robiąc zdjęcia.
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
Kolejny rok Uma Kinoshita spędziła na dokumentowaniu lokalnej religii jako źródła odporności społecznej co zaowocowało cyklem Modlitwy na skazanej ziemi. W ciszy i smutku to jej trzecia seria z Fukushimy, którą wciąż odwiedza regularnie robiąc zdjęcia.

Więcej zdjęć z Fukushimy znajdziecie na stronie www.uma.vc

417833469503552146
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
417833469503617682
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
417833469503683218
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
417833469503748754
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
417833469503814290
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
417833469503879826
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
417833469503945362
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
417833469504010898
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
417833469504076434
Źródło zdjęć: © © Uma Kinoshita / [www.uma.vc](http://www.uma.vc)
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)