Załóż konto za pomocą selfie. Kolejny bank umożliwi taką opcję
Nasze twarze są w większości przypadków niepowtarzalne, dzięki czemu mogą służyć do potwierdzania tożsamości za pomocą analizy biometrycznej. W Polsce już kilkanaście banków pozwala na założenie konta na podstawie selfie. Niebawem dołączy do nich również Bank Pocztowy.
07.11.2022 | aktual.: 02.03.2023 11:33
Bank Pocztowy w pierwszym kwartale 2023 r. wprowadzi "ROR na selfie", czyli możliwość założenia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego za pomocą skanu twarzy. Z takiego rozwiązania mogą już korzystać klienci co najmniej 13 banków w Polsce. Wśród nich znajdują się: Alior, BNP, BPS, Citi, Credit Agricole, Getin Banku, ING, mBank, Millennium, Pekao, PKO, Santander czy SGB.
Nowa usługa w Banku Pocztowym pozwoli na uruchomienie rachunku osobistego całkowicie zdalnie, bez potrzeby fizycznego dopełniania jakichkolwiek formalności. W ubiegłym roku bank wdrożył takie rozwiązanie w zakresie kredytu. Klienci mogą wziąć kredyt podczas rozmowy z konsultantem, bez obecności w placówce, a potwierdzenie tożsamości odbywa z pomocą wideoweryfikacji, wykorzystującej biometryczną analizę twarzy.
– Wprowadzenie wideoweryfikacji w kolejnym produkcie to następny krok w realizacji strategicznych celów związanych z rozwojem usług cyfrowych Banku. Obecnie finalizujemy proces wprowadzający otwieranie ROR na selfie – wskazuje Michał Leski, członek Zarządu Banku Pocztowego.
ROR na selfie
Na początku przyszłego roku w ofercie Banku Pocztowego, oprócz usługi "Kredyt na selfie", zostanie wdrożona kolejna usługa wykorzystująca biometrię – "ROR na selfie". Rozwiązanie to będzie dedykowane osobom otwierającym rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy online. Aplikacja mobilna banku podczas otwierania rachunku potwierdzi tożsamość klienta, wykorzystując biometryczną analizę twarzy.
"Po wdrożeniu tej możliwości, założenie nowego konta zostanie przeprowadzone w całości w aplikacji mobilnej, a potwierdzenie tożsamości klienta odbywać się będzie dzięki wykorzystaniu biometrycznej analizy twarzy. Identyfikacja klienta przebiegać będzie przy użyciu kamery telefonu – poprzez wykonanie zdjęcia dowodu osobistego, nagranie krótkiego filmiku z dokumentem tożsamości oraz wykonanie selfie, czyli nagranie skanu twarzy. Mobilna aplikacja Banku pomoże w tych czynnościach, podpowiadając jak ustawić głowę lub w jaki sposób ułożyć dowód osobisty" – wyjaśnia Leski.
Bank Pocztowy, przygotowując usługę wideoweryfikacji w procesie wnioskowania o założenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, korzysta ze współpracy z Digital Gateways. W procesie planowane jest także wykorzystanie podpisu elektronicznego, obsługiwanego przez Autenti.
Konrad Siwik, dziennikarz Fotoblogii