Zdjęcia uliczne wykonane przez bezdomnych trafią do kalendarza

Londyńska inicjatywa Cafe Art postanowiła podjąć się po raz kolejny przedsięwzięcia, promującego fotografię uliczną. Kto mógłby zrobić to lepiej niż bezdomni, którzy spotykają się na co dzień z przeróżnymi scenami?

Zdjęcia uliczne wykonane przez bezdomnych trafią do kalendarza
Źródło zdjęć: © © Beatrice
Marcin Watemborski

19.08.2016 | aktual.: 22.08.2016 20:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Inicjatywa stworzenia kalendarza Cafe Art 2017 MyLondon jest społecznym przedsięwzięciem, kierowanym do grup artystycznych i pojedynczych twórców, których dotknął problem bezdomności. W lipcu tego roku w Katedrze św. Pawła rozdano im 105 aparatów jednorazowych Fujifilm. Tematem do realizacji był „Mój Londyn”.

Obraz
© © Saffron Saidi

Głównym celem organizacji Cafe Art jest wsparcie osób bezdomnych – nie tylko przez fotografię i sztukę, ale również przez pomoc w nawiązywaniu relacji społecznych. Dodatkowo liczy się opowiedzenie historii każdego z uczestników programu oraz podniesienie poziomu świadomości społeczeństwa na temat bezdomności.

Obraz
© © Hugh Gary

Za wytłumaczenie tego, jak używać aparatów było odpowiedzialne Królewskie Stowarzyszenie Fotograficzne (RPS). W ramach wsparcia bezdomnych twórców, wolontariusze z RPS, co 2 tygodnie organizują w Qbic Hotel spotkania grup, na których wyjaśniają zasady fotografowania oraz obsługi sprzętu.

Obraz
© © Geraldine Crimmins

Z rozdanych aparatów, z powrotem wróciło 99 z nich i ponad 5000 zdjęć. 20 fotografii zostało wybranych przez jurorów, z czego 12 znajdzie się w kalendarzu na rok 2017. Zeszłoroczna edycja przyniosła kwotę 17500 funtów na cele charytatywne. Na wydruk 6000 kalendarzy potrzebne jest aż 12000 funtów. Stowarzyszenie zamierza zapłacić je w ratach – w październiku, listopadzie oraz grudniu. Kampania na Kickstarerze z założenia ma pokryć pierwszą ratę, wynoszącą 5000 funtów.

Obraz
© © Laz Ozerden

Od 2012 roku, dzięki kalendarzom, udało się zebrać ponad 45000 funtów. Miejmy nadzieję, że tegoroczna kampania pozwoli na zebranie funduszy, które wystarczą na pokrycie chociaż podstawowych potrzeb części bezdomnych, jak ubrania oraz jedzenie w okresie jesienno-zimowym.

Obraz
© © Christopher McTavish
Obraz
© © Leo Shaul
Obraz
© © Cilaina
Obraz
© © Alana del Vale
Obraz
© © Jackie Cook
Obraz
© © Ella Sullivan
Obraz
© © Richard Fletcher
Obraz
© © Keith Norris
Obraz
© © Hugh Gary
Obraz
© © Saffron Saidi
Obraz
© © Mia Lyons
Obraz
© © Michelle Goldberg
Obraz
© © Gośka Calik
Obraz
© © Siliana
Obraz
© © Richard Riley
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Komentarze (0)