Znikające Polaroidy Fade to Black pojawiły się dużo wcześniej niż Snapchat

Znikające Polaroidy Fade to Black pojawiły się dużo wcześniej niż Snapchat
Marcin Falana

03.03.2017 15:18, aktual.: 26.07.2022 18:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Snapchat upowszechnił zdjęcia znikające po 24 godzinach, jednak oryginalnie był to pomysł Polaroida.

Snapchat przeżywa burzliwy rozwój i wydaje się medium społecznościowym nowego pokolenia. Użytkownikom przypadło do gustu publikowanie zdjęć i filmów, które znikają po 24 godzinach. Nawet Instagram wprowadził takie rozwiązanie, widząc sukcesy konkurencji. Krótko mówiąc, lubimy znikające zdjęcia, jednak pomysł nie jest nowy.

Jeżeli przeszperamy historię materiałów światłoczułych Polaroid, znajdziemy bardzo ciekawe wkłady Fade to Black, które zostały zaprojektowane tak, by zdjęcie znikało w ciągu 24 godzin. Osobiście nie miałem z nimi nigdy kontaktu, ale może wśród naszych czytelników są fotografowie, którzy mogli mieć je w rękach.

Obraz

Jest to bardzo rzadki materiał, który charakteryzował się obrazem przypominających czerń i biel z zielononiebieską dominantą. Obraz nie przestaje się wywoływać i w ciągu około doby, zależnie od warunków zewnętrznych, takich jak temperatura, świeżość substancji chemicznych itp., staje się czarny.

Polaroid SX-70
Polaroid SX-70

Polaroidy Fade to Black zostały stworzone z myślą o rynku industrialnym, gdzie potrzebna była dokumentacja fotograficzna, jednak trzeba było mieć pewność, że informacje ze zdjęć nie wypłyną dalej. Oczywiście część negatywów znalazła zastosowanie artystyczne. Polaroidy Fade to Black znalazły się nawet w zestawie Artistic TZ do aparatu Polaroid SX-70. Niestety obecnie są nie do kupienia, nawet na aukcjach internetowych. W 2009 roku The Impossible Project wypuścił krótką serię takich materiałów. Więcej ciekawych informacji na ten temat znajdziecie na www.lomography.com

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)