Zobaczcie oficjalne przykładowe zdjęcia z obiektywu Irix 15 mm f/2.4

Zobaczcie oficjalne przykładowe zdjęcia z obiektywu Irix 15 mm f/2.4
18.04.2016 19:15
Obiektyw Irix 15 mm f/2.4 w naszych rękach w czasie targów Film Video Foto 2016 w Łodzi.
Obiektyw Irix 15 mm f/2.4 w naszych rękach w czasie targów Film Video Foto 2016 w Łodzi.
Źródło zdjęć: © © KB

Niedawno mieliśmy okazję zobaczyć modele przedprodukcyjne obiektywu Irix 15 mm f/2.4 na własne oczy. Dzisiaj prezentujemy wam zdjęcia testowe przesłane przez producenta. Z czasem będzie ich więcej.

Irix 15 mm f/2.4 jest ultra-szerokokątnym obiektywem manualnym przeznaczonym do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych z mocowaniami: Canon EF, Nikon F i Pentax K.
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/3000 s, f/2.4, ISO 400, Nikon D810 | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/262261621107fa1094485ob5eced5.jpg)
Irix 15 mm f/2.4 jest ultra-szerokokątnym obiektywem manualnym przeznaczonym do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych z mocowaniami: Canon EF, Nikon F i Pentax K.
Według producenta, jego nowe dzieło charakteryzuje się niespotykanymi właściwościami optycznymi. Szkło zostało stworzone do osiągania najwyższych możliwych wyników przy współpracy z cyfrowymi lustrzankami z matrycami o bardzo wysokiej rozdzielczości.
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/250 s, f/9, ISO 100, 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/261718090408e065cb636oa55aed6.jpg)
Według producenta, jego nowe dzieło charakteryzuje się niespotykanymi właściwościami optycznymi. Szkło zostało stworzone do osiągania najwyższych możliwych wyników przy współpracy z cyfrowymi lustrzankami z matrycami o bardzo wysokiej rozdzielczości.
Nowy obiektyw składa się z 15 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Trzy z nich to elementy o wysokim współczynniku refrakcji, a dwa kolejne zostały zrobione ze szkła niskodyspersyjnego. Dodatkowo w konstrukcji znajdziemy dwa elementy asferyczne, odpowiedzialne za produkowanie wysokiej jakości i równo naświetlonego obrazu na brzegach przy jednoczesnym minimalizowaniu zniekształceń oraz aberracji.
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/2500 s, f/5.6, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/25841838143da8eff7739o1f802f1.jpg)
Nowy obiektyw składa się z 15 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Trzy z nich to elementy o wysokim współczynniku refrakcji, a dwa kolejne zostały zrobione ze szkła niskodyspersyjnego. Dodatkowo w konstrukcji znajdziemy dwa elementy asferyczne, odpowiedzialne za produkowanie wysokiej jakości i równo naświetlonego obrazu na brzegach przy jednoczesnym minimalizowaniu zniekształceń oraz aberracji.
W soczewkach Irixa zastosowano powłoki neutrino, które według producenta redukują do minimum aberrację chromatyczną, flary i podobne artefakty, do tego stopnia, że przy korzystaniu z 50-megapikselowej matrycy nie zauważymy praktycznie nic, co psułoby obraz.
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/400 s, f/6.3, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/26352347162725f7bc824o25762b3.jpg)
W soczewkach Irixa zastosowano powłoki neutrino, które według producenta redukują do minimum aberrację chromatyczną, flary i podobne artefakty, do tego stopnia, że przy korzystaniu z 50-megapikselowej matrycy nie zauważymy praktycznie nic, co psułoby obraz.
Szkło zostało wyposażone w technologię blokowania ustawień ostrości na pierścieniu. Dla ułatwienia ustawiania ostrzenia na nieskończoność projektanci wdrożyli charakterystyczne kliknięcie na końcu skali, by ostrzyć bez patrzenia na obiektyw.
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/1250 s, f/11, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/26352357852963b8d8c18o24b0ebc.jpg)
Szkło zostało wyposażone w technologię blokowania ustawień ostrości na pierścieniu. Dla ułatwienia ustawiania ostrzenia na nieskończoność projektanci wdrożyli charakterystyczne kliknięcie na końcu skali, by ostrzyć bez patrzenia na obiektyw.
Producent informuje, że tubus obiektywu został precyzyjnie spasowany i uszczelniony tak, by był odporny w najgorszych warunkach pogodowych – jest odporny na wilgoć, kurz oraz przypadkowe zachlapania. Ciekawym rozwiązaniem są także fluorescencyjne oznaczenia ułatwiające prace nocą.
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/0.5 s, f/16, ISO 100, Nikon D810 | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/264066844428458c20c62o8749d27.jpg)
Producent informuje, że tubus obiektywu został precyzyjnie spasowany i uszczelniony tak, by był odporny w najgorszych warunkach pogodowych – jest odporny na wilgoć, kurz oraz przypadkowe zachlapania. Ciekawym rozwiązaniem są także fluorescencyjne oznaczenia ułatwiające prace nocą.
Mocowanie filtra ma średnicę 95 mm. Innowacją jest wprowadzenie dodatkowego mocowania filtra żelowego tuż przy bagnecie obiektywu. Szkło będzie dostępne również w dwóch wersjach – Blackstone oraz Firefly, które podkreślają minimalistyczne wzornictwo.
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/0.7 s, f/8, ISO 100, 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/26406763435c1af2757b4o6ce2d45.jpg)
Mocowanie filtra ma średnicę 95 mm. Innowacją jest wprowadzenie dodatkowego mocowania filtra żelowego tuż przy bagnecie obiektywu. Szkło będzie dostępne również w dwóch wersjach – Blackstone oraz Firefly, które podkreślają minimalistyczne wzornictwo.
**
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/0.06 s, f/10, ISO 100, + 1/3 EV | Canon EOS 5D Mark III[Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/2640676350580f8c60e5co57e680e.jpg)
**

Więcej zdjęć znajdziecie na Flickrze i 500px.

417845725981588114
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/0.625 s, f/8, ISO 100, 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/2640676356524bb9af731o953e7d9.jpg)
417845725981653650
Źródło zdjęć: © 15 mm, 1/180 s, f/11, ISO 200, 1.5, Nikon D810 | [Pełna rozdzielczość](http://m.fotoblogia.pl/26499008315f25112749eo8add6a3.jpg)
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)