3 Canony i 1 teledysk, czyli polski Projekt DOM [wideo]

3 Canony i 1 teledysk, czyli polski Projekt DOM
3 Canony i 1 teledysk, czyli polski Projekt DOM
Krzysztof Basel

30.07.2010 09:00, aktual.: 01.08.2022 15:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Canon 1D Mark IV, 5D Mark II oraz 7D, obiektywy tilt-shift i klasyczne stałki. Technika poklatkowa, normalny tryb wideo i slow motion. Dwóch doświadczonych operatorów + fotograf mody i jedna doba zdjęciowa w dobrze wyposażonym studiu. Oto recepta na stworzenie interesującego teledysku do ambitnego polskiego projekty muzycznego DOM. Jako jedyni w Polsce prezentujemy Wam świeżutki efekt pracy reżysera Floriana Malaka.

Canon 1D Mark IV, 5D Mark II oraz 7D, obiektywy tilt-shift i klasyczne stałki. Technika poklatkowa, normalny tryb wideo i slow motion. Dwóch doświadczonych operatorów + fotograf mody i jedna doba zdjęciowa w dobrze wyposażonym studiu. Oto recepta na stworzenie interesującego teledysku do ambitnego polskiego projekty muzycznego DOM. Jako jedyni w Polsce prezentujemy Wam świeżutki efekt pracy reżysera Floriana Malaka.

"Dowiedziałem się z Fotoblogii wielu ciekawych rzeczy na temat kręcenia filmów Canonami. Na owoce tej wiedzy nie trzeba było długo czekać. Zapraszam do obejrzenia mojego nowego teledysku, w którym wykorzystaliśmy Canona 1D Mark IV, 5D Mark II i 7D" - napisał w swoim pierwszym mailu Florian Malak. Zapytany o trochę więcej szczegółów odpowiedział:

"Myślę, że nawet najprostszą historię można pokazać w ciekawy sposób. Lekka akcja teledysku opowiada o randce dziewczyny i chłopaka w onirycznym świecie, rządzącym się swoimi prawami. Wszystko tu stoi na głowie i jest podane odbiorcy z dużym przymrużeniem oka. Jako reżyser chciałem osiągnąć taki efekt, żeby teledysk cały czas korespondował z muzyką, oddawał jej dynamikę, emocje i smaczki. Wynikiem takiego myślenia jest bardzo gęsty i przemyślany montaż, w każdym ujęciu coś się dzieje, niektóre szczegóły można dostrzec dopiero oglądając kilp za drugim, trzecim razem.

Przy produkcji postawiłem na cyfrowe lustrzanki Canona i jestem z nich zadowolony. Kręciliśmy 1 dzień zdjęciowy, a tak naprawdę to była prawie doba. Pracowaliśmy na planie od 9 rano do 5 rano dnia następnego non stop. Tak więc orka trochę :)

Praktycznie wszędzie są wykorzystywane obiektywy tilt-shift od Canona, mieliśmy 4 stałki. Od 17mm zaczynając i trzy kolejne wyższe. Zdjęcia odbyły się w zaprzyjaźnionym super studiu Pawła Hoffmana w Warszawie - Pin Up Studio. To bardzo ciekawa i duża przestrzeń, miejsce w którym była kiedyś drukarnia. Krecąc teledysk wykorzystywaliśmy technikę poklatkową, normalny tryb video i slow motion z 7d. Za zdjęcia odpowiadał Kamil Płocki, Paweł Hoffman i Grzegorz Komosiński. Dwóch operatorów + fotograf mody = super energia na planie. Następnie trzeba było ten cały materiał nagrany na 3 aparatach sprowadzić do jednego mianownika. Za tę robotę jak i za postprodukcję obrazu, łączenie animacji i animację 2D oraz 3D odpowiadają chłopaki z Box Postproduction House z Michałem "Mewą" Dwojakiem i Przemkiem Słabiakiem na czele. Sztab postprodukcji miał tu prawdziwe wyzwanie, ale wszystko, o co poprosiłem chłopaków udawało im się zrobić. Szybko, sprawnie i na wysokim poziomie. Do pracy był głównie wykorzystywany program Adobe After Effects. Warto też wspomnieć o fajnej pracy montażystki Marty Michno, która ma super wyczucie rytmu i wyciągneła z tego materiału wiele fajnych smaczków. Generalnie to praca nad tym projektem była czystą przyjemnością i mam nadzieję, że to się czuje patrząc na teledysk."

A teraz kilka słów o samym DOM PROJECT. Wszystkie informacje o tym niecodziennym kolektywie znajdziecie na www.myspace.com/domhome. Czytamy tam:

"Po ok 3 - 4 latach pracy powstal materjal muzyczny DOM "PROTOTYPE". Nazwa albumu wynika z prototypowej formy albumu, która w większości tworzona była w warunkach domowych. Jest to materiał. który będzie częściowo realizowany na nowo w warunkach studyjnych. Płyta będzie podzielona: na sfere muzyki konkretnej, czyli nagran z mieszkań, domów, ect., oraz na sfere utworów instrumentalnych, których prototypowa wersja jest już gotowa. Kolejnym etapem projektu DOM jest tworzenie elementów wizualnych, scenicznych oraz nagrywanie muzyki konkretnej. Temat DOMU jest podstawa koncepcji, na której oparta jest płyta i cała kreacja artystyczna, której ta płyta jest elementem. Kreacje te współtworzą przeróżni artyści zapraszani do współpracy. Dom ma każde stworzenie na ziemi. Każde ma tę przestrzeń, w której czuje się najbezpieczniej. Równolegle z przestrzenią fizyczną istnieje inny świat, pełen dźwięków, światła, barw, zapachów, dotyków, ale także myśli, uczuć, emocji i marzeń. Właśnie o tym opowiada projekt DOM."

DOM to projekt audiowizualny, który wspóltworza SPASO (Kanal Audytywy), NATALIA GROSIAK (Mikromusic, Digit All Love), JU-GHAN (Matplaneta), vj SPECTRIBE (Miloopa).

SPASO - lider i producent projektu, elektronika, gramofony & sample.

NATALIA GROSIAK - wokal.

JU-GHAN - kontrabas.

SPECTRIBE - vj, electronic drums & samples

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)