Czy tydzień wystarczy, aby zostać zawodowym fotografem? [wideo]

Czy tydzień wystarczy, aby zostać zawodowym fotografem? [wideo]21.02.2012 10:00
Czy łatwo jest rozpoznać "tygodniowego profesjonalistę"?
Piotr Dopart

Czy komputerowca lubiącego fotografować "urocze zwierzęta" i nieznającego podstawowej terminologii można wyszkolić w tydzień, aby mógł udawać profesjonalistę? Kai Wong z serwisu DigitalRev postanowił to sprawdzić.

Eksperyment przeprowadzony przez załogę DR był bardzo prosty. Do współpracy zaproszono specjalistę ds. IT - Kwana, którego związki z fotografią ograniczały się jedynie do okazjonalnego strzelania małpką. Kwan został następnie poinstruowany w kwestii obsługi aparatu, podstawowych pojęć, a także oddano do jego dyspozycji studio fotograficzne i modelkę.

Zadanie Kwana było proste w założeniach: po tygodniu od rozpoczęcia szkolenia bohater miał wziąć udział w sesji fotograficznej wraz z drugim, tym razem profesjonalnym fotografem, a zdjęcia obu miały być porównane i ocenione przez Erika Wonga - jednego z najlepszych hongkońskich fotografów reklamowych.

Fake a Pro Photographer

Efekty eksperymentu? Porażka. Kwan nie był w stanie zapamiętać wszystkich zasad dobrego fotografowania i niezbędnych terminów, a jego zdjęcia pozwoliły na błyskawiczne zdemaskowanie. Eric Wong zwrócił uwagę przede wszystkim na kompozycję i proste błędy, m.in. w zakresie poprawnego ostrzenia.

Można by długo dyskutować na temat kompetencji dydaktycznych Kaia czy kwestii odpowiedniego zmotywowania Kwana do pracy nad warsztatem, jednak poza tym materiał idealnie ilustruje trafność tzw. Zasady Pareto, zwanej również Zasadą 80/20. Według tej teorii za 20% efektów odpowiada 80% poniesionych nakładów czasowych i/lub materialnych.

Innymi słowy, na 100% nakładów niezbędnych do perfekcyjnego opanowania danej dziedziny - w tym przypadku fotografii - wystarczy 20%, aby poznać podstawy. Pozostałe 80% jest więc różnicą pomiędzy profesjonalizmem a amatorstwem oraz pomiędzy wystarczającym a perfekcyjnym opanowaniem teorii i praktyki. Warto zatem pamiętać i o wynikach eksperymentu, i o Zasadzie Pareto następnym razem, gdy usłyszymy od nowo poznanej osoby, że też by chciała mieć tak łatwą pracę. (;

Źródło: PetaPixel

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Wybrane dla Ciebie
Cześć, jestem Fotografem!
Michał Massa Mąsior
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.