DJI Mavic Pro i DJI Googles to przenośny zestaw dla miłośników latania

DJI Mavic Pro i DJI Googles to przenośny zestaw dla miłośników latania28.09.2016 11:19

Podczas targów Photkina 2016, GoPro zaprezentowało długo oczekiwanego składanego drona o nazwie Karma. Lider na rynku dronów, firma DJI, nie pozostaje dłużna i przedstawiła swoją odpowiedź na propozycję konkurenta.

Przez długi czas drony były dość duże i trudne w obsłudze. Pojawiały się problemy z kontrolowaniem – sygnał był zbyt słaby oraz często zakłócany przez inne urządzenia o podobnej częstotliwości. Z czasem technologia poszła do przodu, a producenci zamiast myśleć o tym, czy dron się rozbije, skoncentrowali się na wielkości jednostki.

Produkty firmy DJI są znane z niezawodności i bardzo zaawansowanych możliwości kontroli oraz programowania trasy. Nowy dron, będący bezpośrednią konkurencją dla GoPro Karma, nie zostaje w tyle. Jego wielkość pozwala na schowanie go w nawet niewielkiej torbie lub plecaku – zajmie niewiele więcej miejsca, niż bochenek chleba. Jego wagi też nie odczujecie jakoś specjalnie, ponieważ wynosi ona zaledwie 743 gramy.

DJI - Introducing the DJI Mavic

Jeśli myślicie, że mniejsze urządzenie to też ograniczone możliwości – jesteście w błędzie. Mavic Pro ma możliwość nagrywania wideo w rozdzielczości 4K przy 30 kl./s oraz FullHD z prędkością 96 kl./s. Urządzenie jest wyposażone w tę samą kamerkę o rozdzielczości 12 Mpix, znaną z Phantoma 4, która jest umieszczona w stabilizowanym w 3 płaszczyznach gimbalu. Pozwoli to nawet na 2-minutową nieporuszoną ekspozycję w locie. Mavic Pro oferuje tryb zapisu plików RAW w formacie DNG.

Tryb statywowy umożliwia ustawienie dokładnego kąta widzenia oraz dogodnej pozycji tak, by można było odpowiednio wykadrować zdjęcie. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 48 cm, a w pełni naładowana bateria starczy na 27 minut ciągłego lotu, z prędkością do ok. 65 km/h w trybie „sportowym” oraz zachowanie stabilnego obrazu podczas wiatru przy prędkości lotu równej 36 km/h.

Producent uaktualnił również tryb ActivTrack, który rozpoznaje obiekty, jak: ludzie, zwierzęta oraz samochody oraz automatycznie je śledzi, latając za obiektem, dookoła niego lub przed. Dzieje się tak dzięki 5 kamerom, łączności GPS, 2 ultradźwiękowym dalmierzom oraz 24 rdzeniom procesora, który od razu przeanalizuje dane.

Rządzić i kontrolować

Wzornictwo kontrolera zostało zmienione. Jest on znacznie mniejszy i nie przypomina już cegiełki. Od spodu możemy podpiąć smartfona, jeśli chcemy mieć pogląd na żywo. Jeśli jednak nie macie ochoty używać dedykowanego kontrolera, możecie sterować dronem przy użyciu specjalnej aplikacji na smartfonie. Dzięki temu możecie również wyznaczyć trasę przelotu i miejsce lądowania za jednym naciśnięciem ekranu. Na dodatek nie musicie martwić się o odległość, bo sygnał zostanie przekazany z odległości do 7 km.

Wraz z Mavic Pro, pojawił się kolejny nowy produkt, który wzmocni radość z latania. DJI Googles zostały zaprojektowane specjalnie po to, by móc obserwować lot z perspektywy pierwszej osoby. Umożliwiają Wam one również przełączenie trybu na perspektywę trzeciej osoby. Jak zapewnia producent, podczas noszenia DJI Googles możecie bez problemu mieć na nosie okulary korekcyjne oraz wyjść z trybu pierwszej osoby, podnosząc maskę do góry. Google obejmują kąt widzenia równy 85 stopniom w rozdzielczości FullHD. Łączą się one bezpośrednio z dronem, a nie z kontrolerem, dzięki czemu zredukowano problem opóźnienia przekazu. Dodatkowo – podgląd można dzielić z innymi urządzeniami.

Jak finansowo wychodzi Mavic Pro na tle konkurencji?

Cena Mavic Pro wyniesie 999 dolarów z kontrolerem, a bez niego 749 dolarów. Dodatkowe baterie do drona to koszt 89 dolarów. Zestaw zawierający drona, dwa zestawy baterii, zapasowe śmigła, ładowarkę, adapter, ładowarkę samochodową oraz torbę będzie kosztował 1299 dolarów.

Ceny malują się dość drastyczne, ale jeśli rzucimy okiem na GoPro Karma, zwrócimy uwagę, że za zestaw bez kamery i kontrolera zapłacimy 799. Czy jest się nad czym zastanawiać?

Dostawy rozpoczną się 15 października.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.