Flickr może bez pytania wyrzucić Twoje zdjęcia do kosza

Flickr może bez pytania wyrzucić Twoje zdjęcia do kosza04.02.2011 15:45
Fot. D'Arcy Norman / Flickr CC 2.0
Łukasz Łusiak

Chociaż Flickr.com jest jednym z ciekawszych i najbardziej rozwiniętych serwisów fotograficznych na świecie to zdarzają mu się poważne wpadki. Ostatnie dni to dwie afery z serwisem w roli głównej.

Chociaż Flickr.com jest jednym z ciekawszych i najbardziej rozwiniętych serwisów fotograficznych na świecie to zdarzają mu się poważne wpadki. Ostatnie dni to dwie afery z serwisem w roli głównej. 

Sprawa Marco Wilhelma

Kiedy Marco Wilhelm logował się przedwczoraj do swojego konta na Flickrze, musiał być bardzo zaskoczony widząc na swoim ekranie taką informację:

Jego konto zostało skasowane. Usunięte przypadkiem, gdy Marco zgłosił naruszenie regulaminu przez innego użytkownika. Gdy takie zgłoszenie ma miejsce, administrator bezpowrotnie kasuje konto - nawet w przypadku najmniejszych naruszeń regulaminu. Ale w tym wypadku administrator się pomylił i zamiast skasować konto osobie naruszającej regulamin usunął je osobie zgłaszającej. W wyniku pomyłki pracownika portalu Flickr Marc stracił 4000 zdjęć wraz z ich komentarzami - 5 lat swojej pracy.

Gdy skontaktował się z działem pomocy otrzymał następująca odpowiedź:

Witaj,

Niestety, pomyliłem konta i przypadkowo skasowałem twoje. Jest mi bardzo przykro z powodu tego strasznego błędu i mam nadzieję, że da się mu jakoś zadośćuczynić. Oto co mogę teraz zrobić: Mogę przywrócić Twoje konto, ale nie będę mógł przywrócić Twoich zdjęć. Wiem, że miałeś na koncie sporą historię – przyjmij moje szczere przeprosiny za to niedopatrzenie. Po przywróceniu Twojego konta dodam Ci cztery lata konta Pro gratis, aby zadośćuczynić za mój błąd.

Daj znać, jeśli możemy zrobić coś jeszcze. Jeszcze raz przepraszam za tą pomyłkę.

Pozdrawiamy,

Flickr staff

Ponieważ historia szybko zdobyła rozgłos i trafiła miedzy innymi na strony dziennika "The New York Observer", administratorom serwisu zależało na szybkim załatwieniu sprawy. Wczoraj wieczorem Marco dostał informację, że większość jego fotografii zostało przywróconych. Odtworzono również komentarze i metadane zdjęć. W ramach rekompensaty za całe zajście, Flickr przedłużył Mirco konto PRO o 25 lat.

Jeszcze nie ucichły echa wczorajszych wydarzeń, a już na jaw wyszła kolejna afera. Inny użytkownik Flickra - Chris Devers - znalazł przypadkowo swoje zdjęcie przedstawiające Jaguara E-Type, nielegalnie wykorzystane przez firmę The GAP. Fotografia została użyta, jako nadruk na dziecięce ubrania. Tym samym firma The GAP złamała wszystkie trzy założenia licencji Creative Commons – nie uznała autorstwa, użyła zdjęcia w sposób komercyjny, a także stworzyła na jego podstawie utwór zależny. Czekamy na rozwiązanie sprawy.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.