Flickr przechodzi duże zmiany. Pojawiają się ograniczenia i nowy Flick Pro

Flickr przechodzi duże zmiany. Pojawiają się ograniczenia i nowy Flick Pro02.11.2018 10:43

Serwis do dzielenia się zdjęciami oraz ich sprzedaży – Flickr – został wykupiony od Yahoo przez SmugMug jakiś czas temu. Teraz właściciel chce zarobić na użytkownikach i wprowadza ograniczenia oraz abonament. Jeśli masz konto na Flickrze, koniecznie to przeczytaj.

Oczywiste było to, że Flickr po wykupieniu przez SmugMug będzie musiał przejść zmiany. Nie wiadomo było jakie, ani czy na lepsze. Platforma utrafiła swoje znaczenie sensownego prezentowania zdjęć jakiś czas temu i wskrzeszanie trupa niewiele dało. Nowy ruch właściciela wcale nie sprzyja rozwojowi portalu i jego społeczności. Zmiany dotyczą typów kont, ponieważ właśnie dostaliśmy informację, że będą konta Free (bezpłatne) oraz Pro (płatne).

Nowością będzie również to, że od stycznia 2019 roku nie będziecie musieli posiadać konta Yahoo, by zalogować się na Flickrze. W końcu! Powiedzmy sobie szczerze – w Polsce Yahoo nie jest aż tak popularną platformą, a większość z nas wolałaby szybkie logowanie za sprawą konta Google (Gmail) lub Facebooka. Jest to szybkie, wygodne i przynajmniej nikt na siłę nie narzuca nam potrzeby zakładania kolejnego konta i uzupełniania formularzy.

Od wtorku, 8 stycznia 2018 roku pojawi się również ograniczenie publikowania do 1000 zdjęć. Ci, którzy na Flickrze mają ich tyle lub więcej, nie będą mogli wgrać kolejnych. Użytkownicy, którzy mają więcej zdjęć, będą mieli czas do 5 lutego, by samemu przejrzeć zdjęcia i usunąć to, co chcą. Po 5 lutego 2019 zdjęcia z darmowych kont, które mają powyżej 1000 zdjęć będą systematycznie usuwane.

Jeśli zdecydujecie na płatną wersję Flickr Pro, będzie to wasz kosztowało 49,99 dolarów rocznie. Za pierwszy rok usługi zapłacicie 30 proc. mniej. Ta oferta obowiązuje do 30 listopada. W ramach subskrypcji otrzymujecie możliwość nielimitowanego wrzucania zdjęć, przeglądanie portalu bez reklam, zaawansowane statystyki, dostęp do spersonalizowanej obsługi klienta, wyświetlanie zdjęć w rozdzielczości 5K, czas wideo wydłużony do 10 minut zamiast 3, zniżki na usługi partnerów oraz odznaki dla wieloletnich członków społeczności wyświetlane na profilu.

Szczerze mówiąc nie podoba mi się zmiana Flickra. Pamiętam czasy świetności tego portalu i niesamowicie rozwiniętą społeczność, grupy dyskusyjne oraz całkiem sensowny sposób sprzedawania zdjęć. Muszę przyznać, że usuwanie zdjęć dotychczasowych wieloletnich użytkowników jest strasznie słabe. Władze serwisu mogłyby na przykład ukryć te obrazy, zamiast je wyrzucać. Wystarczyłaby informacja ”osiągnąłeś limit obrazów”. Z drugiej strony – 1000 zdjęć to dość dużo jak na prezentowanie internetowego portfolio. Być może ten zabieg skłoni niektórych do przejrzenia swojej twórczości i wybrania tego, co najlepsze.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.