"Użyto dodatkowych akcesoriów i oprogramowania", czyli prawda o reklamach nagrywanych iPhonem

"Użyto dodatkowych akcesoriów i oprogramowania", czyli prawda o reklamach nagrywanych iPhonem03.07.2017 10:12
Źródło zdjęć: © Źródło: youtube.com

Media kłamią, reklamy kłamią, wszyscy kłamią. Dlatego na reklamy, w których zobaczycie napis ”nagrane przy pomocy…”, trzeba spojrzeć z przymrużeniem oka. Jasne, że zostały nagrane danym sprzętem, ale pamiętajcie o dodatkowych akcesoriach, które mogą pomóc osiągnąć profesjonalny efekt. Rzućmy na to trochę światła.

Jak to jest z tymi reklamami z iPhone’a? Jest dość prosto. Tak, są one nagrywane na iPhone, ale… mało kto zwraca uwagę na to, że żyjemy w czasach, gdy mamy do dyspozycji ogromny asortyment dodatkowych narzędzi. Czy będą to obiektywy typu ExoLens, gimbale jak DJI Osmo Mobile, tudzież różnego rodzaju programy do postprodukcji typu Adobe After Effects.

Weźmy to na logikę – przecież żaden z szanujących się producentów, który chce wylansować swój produkt, nie wypuści złego jakościowo materiału, zwłaszcza gdy mówimy o marce Apple, której filozofią jest tworzenie i sprzedawanie produktów premium. Wiecie – najważniejszym jest sprawić, byście uwierzyli w to, że iPhone jest jedynym aparatem, którego potrzebujecie. W wielu przypadkach tak jest, ale na pewno profesjonaliści spojrzą na to z dystansem.

iPhone na specjalnym rigu z doczepionym obiektywem filmowym.
iPhone na specjalnym rigu z doczepionym obiektywem filmowym.

Marques Brownlee nagrał filmik, w którym postanowił prześwietlić temat. Pewnie nigdy nie pomyśleliście, że do nagrania reklamy przy pomocy iPhone’a używa się obiektywów filmowych. A na pewno nie takich jak ten powyżej. Jedyne, co różni ten zestaw od super-profesjonalnego to to, że zamiast kamery albo zaawansowanego aparatu, jest smartfon. Ale też nie byle jaki. To w końcu iPhone 7 Plus.

"Dodatkowy sprzęt oraz oprogramowanie zostały użyte", Źródło zdjęć: © © Apple / [YouTube](https://www.youtube.com/watch?v=YpUa7YvhUJo)
"Dodatkowy sprzęt oraz oprogramowanie zostały użyte"
Źródło zdjęć: © © Apple / [YouTube](https://www.youtube.com/watch?v=YpUa7YvhUJo)

Film Marquesa nie tylko odsłania wiele "smaczków" reklam nagrywanych smartfonami, ale tak naprawdę może fajnie inspirować do korzystania z różnych akcesoriów do smartfonów, aby uzyskać o wiele lepsze rezultaty, np. nieporuszone nagrania wideo czy spektakularne, szerokie kadry.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.