Leica udaje, że zdjęcie wykonane Canonem powstało ich aparatem natychmiastowym

Leica udaje, że zdjęcie wykonane Canonem powstało ich aparatem natychmiastowym19.09.2016 08:02
Źródło zdjęć: © Źródło: youtube.com

Na angielskiej stronie internetowej firmy Leica, promującej nowy aparat – Leica Sofort, przy jednym z opisów pojawiło się zdjęcie, które okazuje się nie mieć związku z samym produktem. Na zdjęciu widać aparat Canona, który zdecydowanie nie jest nawet zbliżony do nowej zabawki niemieckiej legendy.

Tak to właśnie bywa, jeśli producenci korzystają ze zdjęć stockowych nierozważnie. Na zdjęciu, przy opisie, dotyczącym „czystej przyjemności fotografowania” aparatem natychmiastowym Leica Sofort, pojawiło się selfie dwóch mężczyzn podczas podróży. Niby nic dziwnego, gdyby nie to, że w odbiciu okularów widać dość sporą lustrzankę cyfrową.

Źródło zdjęć: © Screen z Google Cache / [Google Cache](http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://en.leicacamera.com/Photography/LeicaSofort)
Źródło zdjęć: © Screen z Google Cache / [Google Cache](http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://en.leicacamera.com/Photography/LeicaSofort)

Po chwili przekopywania Internetu, jeden z chłopaków z Petapixel odnalazł oryginał zdjęcia, a dane EXIF jasno wskazują na to, że selfie zostało wykonane Canonem EOS 7D. Dość śmieszna sprawa, zwłaszcza że opis obok zdjęcia mówi: „Niezależnie czy odbywasz przygodę surferską, czy jesteś na imprezie, stylowa, kompaktowa Leica Sofort jest zawsze przy tobie”.

Źródło zdjęć: © Screen z Adobe Bridge
Źródło zdjęć: © Screen z Adobe Bridge

Z tego, co pamiętam – Leica Sofort to mały, kwadratowy aparat natychmiastowy w kolorze pomarańczowym, białym lub miętowym, a nie potężna czarna lustrzanka cyfrowa. No cóż... bywa i tak! Po wytknięciu błędu, na stronie internetowej Leiki zdjęcie zostało podmienione na parę robiąca selfie opisywanym aparatem. Szkoda, że dopiero teraz. Stronę z błędem wciąż możecie zobaczyć na Google Cache.

Źródło zdjęć: © Screen z angielskiej strony Leica / [en.leicacamera.com](https://en.leicacamera.com/Photography/LeicaSofort)
Źródło zdjęć: © Screen z angielskiej strony Leica / [en.leicacamera.com](https://en.leicacamera.com/Photography/LeicaSofort)

Nie jest to oczywiście pierwsza sytuacja w świecie fotografii, gdzie do prezentacji produktu zostało wykorzystane zdjęcie wykonane innym sprzętem. Podobnie było z Nikonem, gdzie pojawiło się zdjęcie z aparatem Fujifilm. Była też reklama HTC z iPhonem oraz Huawei, który utrzymywał, że fotografia została wykonana ich smartfonem, a w rzeczywistości była to lustrzanka cyfrowa.

Producenci sprzętu fotograficznego powinni przykładać większą wagę do tego, co publikują. Niech chociaż prezentowany aparat się zgadza. Bardzo nieładnie! Świadczy to o braku profesjonalizmu oraz może skutkować spadkiem wiarygodności względem konkretnej firmy. Nie spodziewałem się takiego błędu po marce takiej,jaką jest Leica.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.