Nie przejmuj się krytyką i rób swoje. To najlepszy sposób na sukces

Nie przejmuj się krytyką i rób swoje. To najlepszy sposób na sukces31.01.2020 13:06

Jakiś czas temu pisałem o krytycyzmie i hejcie w internecie. Ale wiesz co? Nie masz się czym przejmować – każdy czasem dostaje po głowie od internetowych znawców. Najlepszym sposobem na to, by dalej się rozwijać jest odsunięcie się na dalszy plan i bycie konsekwentnym w działaniach.

W dobie wszechobecnych smartfonów, Instagram i Facebooka panuje przekonanie, że każdy, kto ma aparat jest fotografem i zna się na rzeczy. Przynajmniej tak o sobie myślą samozwańczy mistrzowie obrazowania – bez kreatywności, bez edukacji artystycznej ani wyczucia smaku. Niestety to przeważnie oni niepochlebnie krytykują zdjęcia innych, nie szczędząc sobie słów. Jeśli chcesz dalej robić zdjęcia i odnosić sukcesy – nie przejmuj się. Po prostu działaj.

Poznaj siebie, swoją wartość i twórczość

Jeśli twoje szukanie inspiracji i dążenie bycia lepszym fotografem koncentruje się wokół siedzenia na Instagramie przez kilka godzin dziennie – musisz wyluzować. Zostaw smartfona i skieruj swoją uwagę na coś innego. Na świecie jest pełno albumów fotograficznych, wydanych przez wartościowych twórców. Pamiętaj, że to, co popularne nie zawsze jest dobre.

Dzięki przeglądaniu albumów uznanych na całym świecie artystów, czytaniu ich biografii i kontemplowaniu zdjęć, możesz lepiej poznać siebie. Patrząc na papier z obrazkiem masz kompletnie inną percepcję tego, co na nim jest niż w przypadku ślęczenia w smartfonie. Poświęć trochę czasu, przeanalizuj zdjęcie, przetwórz je przez swój własny filtr emocjonalny. Na podstawie tego zrozumiesz, co czujesz.

Jest ogromna różnica w byciu content creatorem (twórcą treści), a fotografem. Robiąc coś pod publiczkę, nie staniesz się raczej lepszym artystą, ni rzemieślnikiem. Wyuczysz się schematów, które obecnie są popularne. Porzuć to i zainwestuj swój czas w siebie.

Stwórz swoją grupę docelową, poznaj odbiorców

Robiąc coś dla wszystkich, robisz coś dla nikogo. Nigdy nie będzie tak, że twoja twórczość trafi w gusta ogółu. Na bazie tego, zwróć uwagę na ludzi, którym podoba się twój naturalny styl, którzy wspierają twoje działania i ci kibicują. Nazwij ich, zwracaj się do nich, bądź dla nich.

Ja, ze względu na swoją mroczną estetykę, nazywam swoich odbiorców zdrobniale ”Nietoperkami”, bo widzę, że rozumieją moje podejście i czuję z nimi szczerą więź. Są dla mnie bardzo wyjątkowi i chętnie poświęcam im czas, publikując zdjęcia, wymieniając opinie, żartując. Wiem, że są ze mną, bo mnie wspierają, a ja chcę im dać coś od siebie, cząstkę siebie i mojego świata. Jestem wdzięczny każdemu jednemu ”skrzydaletemu”, który jest ze mną.

Wyciągaj wnioski z przeszłości

Nie ma ludzi nieskazitelnie czystych. Każdy kiedyś się potknął – powiedział coś głupiego, zrobił komuś przykrość, a już na pewno popełnił okropną fotografię, do której lepiej nie wracać myślami. Jednak odsuwając wszystko od siebie, dalej będziesz popełniać te same błędy.

Wróć do tego. Nie bój się przyznać do błędu – przede wszystkim przed sobą. Przeproś osobę, której nawrzucałeś, występując w roli internetowego trolla; popatrz na tego ”gniota”, którego kiedyś nazywałeś ”zdjęciem” i zaśmiej się sobie w twarz. To nauczy cię pokory, bo bez tego zatracisz się bezkreśnie w byciu aroganckim pseudoartystą, który stoi w miejscu. A chyba tego nie chcesz…?

Nie przejmuj się hejtem i rób swoje

Jeśli widzisz, że role się odwróciły i ktoś zaczyna cię obrażać, wiesz co robić – atakuj, ignoruj, blokuj. Najważniejsze jest to, by się nie poddawać. Nie pozwól ”wojownikowi internetów, panu i władcy obrazu” sprawić, że to, co dla ciebie jest wartościowe, będziesz chciał wrzucić do kosza. Po prostu działaj. Bądź konsekwentny w swoich dążeniach.

Załóż sobie cel i dąż do niego. Chcesz być fotografem mody? Umów się z modelką, załatw wizażystkę, stylistkę i zrób sesję. Chcesz robić zdjęcia podróżnicze? Ubierz się, wrzuć aparat do plecaka i ruszaj w dal – choćby na weekend. Jeśli zawsze będziesz na etapie ”chcenia” – nic z tego nie wyjdzie. Musisz działać.

Zostawiam cię z tymi kilkoma myślami. Mam nadzieję, że się nie poddasz i pokażesz światu, na co cię stać. Chcieć to móc. Jeśli chcesz być fotografem, to nim bądź, żyj tym i nigdy, przenigdy tego nie odrzucaj. Od teraz to twój styl życia, a nie hobby. Powodzenia!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.