Nikon przejmuje dział foto Samsunga i zamierza ostro konkurować z Sony?

Nikon przejmuje dział foto Samsunga i zamierza ostro konkurować z Sony?03.12.2015 09:37
Samsung NX1
Źródło zdjęć: © © JK
Marcin Falana

Zachodnie media fotograficzne donoszą o dość sensacyjnej informacji, że Nikon kupił system Samsung NX i zamierza wypuścić profesjonalny, pełnoklatkowy bezlusterkowiec.

Ostatnie pogłoski na temat końca systemu Samsung NX i wyjścia firmy między innymi z Niemiec i Wielkiej Brytanii wyjaśniły się. Okazuje się, że Nikon kupił system NX Samsunga.

Ja donosi Mirrorlessrumors prawdopodobnie przejęcie przez Nikona działu fotograficznego Samsunga zostanie upublicznione w styczniu podczas targów CES.

Nikon zamierza wykorzystać doświadczenie Samsunga z aparatów NX i wypuścić swój, profesjonalny system bezlusterkowców. Jeszcze nie wiadomo czy Nikon wykorzysta bagnet NX czy skorzysta ze swoich rozwiązań. Przejęcie ma też skutkować większą współpracą obu firm w dziedzinie budowy matryc, technologii wideo i procesorów obrazu.

Według źródeł z Samsunga, że priorytetem Nikona jest stworzenie poważnej konkurencji dla Sony. Dlatego Nikon zdecydował się na kupno technologii Samsunga i bliższą współpracę przy produkcji matryc. Matryce Samsunga uchodzą za równie dobre jak nie lepsze niż Sony. Nie jest jednak przesądzone jaka technologia zostanie użyta do nowych bezlusterkowców.

Koncept bezlusterkowca Nikon, Źródło zdjęć: © © http://nikonrumors.com
Koncept bezlusterkowca Nikon
Źródło zdjęć: © © http://nikonrumors.com

Wcześniej informowaliśmy, że Samsung zamierza zakończyć swoją działalność w zakresie aparatów cyfrowych. Inżynierowie odpowiedzialni za system NX zostali przeniesieni do działów smartfonów i medycznego. Samsung wstrzymał także wszystkie kampanie marketingowe, od kilku miesięcy nic nie dzieje się także na stronie: samsungcamera.com. Chwilę później zaczęły spływać informacje o wycofaniu się firmy Samsung z Niemiec czy Wielkiej Brytanii. Teraz cała układanka zaczyna składać się w jedną całość.

O komentarz poprosiliśmy przedstawicieli obu firm w Polsce. Firma Nikon odmówiła komentarza w tej sprawie. Tymczasem stanowisko Samsunga jest jasne:

Jerzy Łabuda:

Doniesienia mediów o sprzedaży firmie Nikon naszej technologii NX są nieprawdziwe.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.