Nadchodzi przełom w fotografii - oto pierwsza okładka Sports Illustrated wykonana smartfonem

Nadchodzi przełom w fotografii - oto pierwsza okładka Sports Illustrated wykonana smartfonem07.12.2016 09:47

Michael J. LeBrecht II, stary fotograficzny wyjadacz Sports illustrated, dostał propozycję sfotografowania „najbardziej seksownego żyjącego mężczyzny na świecie” – Dwayne’a „The Rock” Johnsona. Zgodził się od razu, nie wiedział jednak, że będzie miał fotografować… smartfonem.

Po przyjęciu zlecenia LeBrecht usłyszał, że redakcja chciałaby, by ten „spróbował zrobić zdjęcia na okładkę smartfonem”. Brzmi to niedorzecznie? Czy to wielkie wyzwanie? Ze względu na modela, którym był znany zapaśnik i aktor – Dwayne „The Rock” Johnson, fotograf podniósł rzuconą rękawicę. Do dyspozycji fotografa był nowiutki smartfon Moto Z z modem Hasselblad True Zoom.

Zacząłem się zapoznawać z ustawieniami menu i natychmiastowo rozpocząłem testy. Na początku fotografowałem przy świetle zastanym, później wykorzystałem sztuczne światło ciągłe i stwierdziłem, że zdjęcia wyglądają naprawdę dobrze. Wiedząc, że na planie będę miał dużo światła, byłem pewny, że jakość obrazka będzie dobra.

Jak widzicie w filmiku kulisowym – nie było to do końca fotografowanie smartfonem, a przystawką, stworzoną przez szwedzką legendę. Nie zmienia to faktu, że nie jest to sprzęt przeznaczony do tego typu przedsięwzięć. Według fotografa praca tym sprzętem była przyjemna i wygodna, zwłaszcza dzięki możliwościom kontroli ekspozycji.

Jedyną trudnością, przed którą musiał stanąć LeBrecht było zamocowanie telefonu na statywie, ponieważ dołączany mod był tak duży, że artysta musiał przyczepić smartfona odwrotnie. Końcowe zdjęcie udało się zrobić już za 18-tym podejściem. Podczas sesji zdjęciowej LeBrecht korzystał również z Canona EOS 5Ds. Poniżej możecie zobaczyć kilka zdjęć wykonanych tą lustrzanką.Więcej zdjęć możecie zobaczyć na stronie SI.

Źródło zdjęć: © © Michael J. LeBrecht II
Źródło zdjęć: © © Michael J. LeBrecht II
Źródło zdjęć: © © Michael J. LeBrecht II
Źródło zdjęć: © © Michael J. LeBrecht II
Źródło zdjęć: © © Michael J. LeBrecht II
Źródło zdjęć: © © Michael J. LeBrecht II
Źródło zdjęć: © © Michael J. LeBrecht II
Źródło zdjęć: © © Michael J. LeBrecht II

Fotograf nie widzi sensu porównywania smartfona do profesjonalnej lustrzanki, ponieważ przeznaczenia obu aparatów, jak i oczywiście osiągi, są zupełnie inne. Jednak urządzenie może świetnie się sprawdzić podczas nauki fotografowania – jest kompaktowe, wygodne w użyciu, a jakość obrazka jest zadowalająca.

Jak myślicie – czy fotografia mobilna wejdzie na poziom profesjonalnej jakości obrazka? Znam wielu fotografów, dla których smartfon jest podstawowym narzędziem fotografowania, lecz osobiście patrzę na to sceptycznie. Poza tym – co z samym doświadczeniem fotografowania? Nie ma to, jak wziąć masywną, dobrze leżącą puszkę do ręki i usłyszeć potężne klapnięcie lustra.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.