Shutterstock pokonało algorytm Google'a. Czy zdjęcia ze znakami wodnymi będą bezpieczne?

Shutterstock pokonało algorytm Google'a. Czy zdjęcia ze znakami wodnymi będą bezpieczne?30.08.2017 12:04
Marcin Falana

Shutterstock zastosowało nowe, ulepszone znaki wodne, których algorytm Google nie usunie w tak prosty sposób. Cała sztuczka polega na wprowadzeniu mikrozmian. Ktoś w tej firmie ma głowę na karku.

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o algorytmie Google, który jest w stanie automatycznie usunąć znak wodny. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy jest on identyczny na wielu zdjęciach. W ten sposób jest on próbkowany i wymazywany. Szczególnie zagraża to zdjęciom stockowym, ale również indywidualnym fotografom, którzy używają identycznych znaków wodnych przy eksporcie serii fotografii.

On the Effectiveness of Visible Watermarks

Bank zdjęć stockowych Shutterstock w związku z tym zaprezentował ulepszone znaki wodne, które trudniej usunąć ze zdjęć automatycznym oprogramowaniem. Firma miała chwilę czasu, by opracować to rozwiązanie, ponieważ Google poinformowało o swoich badaniach, zanim je opublikował. Jak widać, władze banku zdjęć wzięły sobie te informacje głęboko do serca i od razu zabrały się do roboty.

Algorytm usuwający znaki wodne rozpoznaje powtarzające się elementy. W ten sposób znak wodny jest próbkowany i oddzielany od zdjęcia. W ten sposób może być z niego usunięty bez niszczenia bazowego obrazu. Główną wadą znaków wodnych jest ich powtarzalność. Jeżeli stempel w tej samej formie pojawia się na wielu kadrach, algorytm może go łatwo rozpoznać. Aby to uniemożliwić, trzeba wprowadzić element losowości, jak na przykład przypadkowe załamania kształtu znaku wodnego, które utrudniają zadanie sztucznej inteligencji.

Shutterstock już wdrożyło udoskonalone znaki wodne w oparciu o badania Google. Dzięki nowemu systemowi zdjęcia są chronione oznaczeniem, które ma delikatne zmiany geometryczne, uniemożliwiające algorytmom ich całkowite usunięcie.

Nasi inżynierowie opracowali narzędzie do losowych zmian znaku wodnego, dzięki czemu żaden znak wodny nie jest identyczny. Jego kształt różni się w zależności od obrazu i zawiera nazwę autora. Dzięki stworzeniu całkowicie różnych znaków wodnych dla każdego zdjęcia, bardzo trudno rozpoznać ich kształt.

Według prezesa Shutterstock, Google przetestowało już ich rozwiązanie i oceniło je jako funkcjonalne. Możecie zajrzeć na stronę i zobaczyć, jak wyglądają nowe znaki wodne Shutterstock.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.