Jak układać słowa kluczowe, by zarobić na zdjęciach?

Jak układać słowa kluczowe, by zarobić na zdjęciach?26.06.2020 12:03
Źródło zdjęć: © © Jacek Spotnicki / Shutterstock
Jacek Sopotnicki

Wiem, co sobie myślicie - słowa kluczowe to nuda. Faktycznie istnieją bardziej fascynujące tematy w dziedzinie fotografii, ale ten temat jest jednym z najważniejszych dla wszystkich, którzy chcą zarabiać na swoich zdjęciach.

Po zmianach w strukturze zarobków wprowadzonych przez Shutterstock, w branży fotografii stockowej się zatrzęsło. Zarobki kontrybutorów u tego giganta branży spadły i pojawia się oczywiste pytanie, czy nadal warto się tym zajmować.

Mija pierwszy miesiąc od wprowadzenia tych, że ujmę to delikatnie "niepopularnych" zmian i mogę już powoli ocenić, że zarobki na Shutterstock spadły mi o około 30 proc. To oczywiście niemiłe zaskoczenie, ale Shutterstock to nie jedyny gracz w branży i to jest dobra wiadomość. Na wielu innych bankach zdjęć sprzedaż wzrosła, a niektóre z nich zamiast pójść w ślady lidera, odpowiedziały podwyżkami dla kontrybutorów.

Przy takiej sytuacji na rynku umiejętność optymalizacji produkcji i wrzucania zdjęć szybko i sprawnie do wielu agencji fotografii stockowej jest po prostu nieodzowna. Obecnie wrzucam zdjęcia do 12 takich agencji i zapewniam, że to wciąż dochodowy biznes oraz rewelacyjne źródło dodatkowego dochodu. Poniższy wideoporadnik wyjaśni wam, jak udaje mi się osiągnąć wysoką produktywność, jakich narzędzi używam do dodawania słów kluczowych, oraz jak przygotowuję je, żeby były gotowe do wszystkich agencji oraz jak potem je tam wrzucam, żeby wszystko szło szybko i sprawnie. Znajduje się tam też kilka drobnych trików, które znacznie wam ułatwią życie.

How to Write Keywords for Shutterstock, and 11 other agencies at one time!

Otrzymuję ostatnio sporo komentarzy, od czytelników oraz subskrybentów kanału, że spróbowali wrzucić kilka zdjęć i zarabiają po 15 dolarów na miesiąc. Istotne jest tutaj zrozumienie, na czym polega ten typ fotografii.

Po pierwsze sensowne portfolio zaczyna się od 1000 zdjęć, ale oczywiście im więcej jakościowych zdjęć tym lepiej. Po drugie, jak z wszystkimi nowościami w życiu, na początku trzeba się sporo nauczyć, zorganizować, popełnić kilka błędów, żeby osiągnąć pewien poziom biegłości w temacie. Po trzecie trzeba tutaj trochę cierpliwości, gdyż efekty przychodzą po dłuższym czasie regularnego wrzucania zdjęć. Wszystkie dotychczasowe poradniki na temat fotografii stockowej mają na celu pomóc wam się zorganizować i uniknąć pewnych błędów, które sam wielokrotnie popełniałem.

Jak zwykle w wideoporadniku gadam po angielsku, wystarczy kliknąć na koło zębate i wybrać polskie napisy, które tłumaczy moja żona.

Jeśli interesujesz się wystrojem wnętrz, prosimy - wypełnij tę ankietę. Dzięki za pomoc!
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.