Twitter walczy o fotografów, prezentując własne filtry retro. Nie tędy droga

Twitter walczy o fotografów, prezentując własne filtry retro. Nie tędy droga12.12.2012 10:20
Krzysztof Basel

Opera mydlana w świecie społecznościówek. Instagram blokuje Twittera, a ten w odwecie chce zatrzymać fotografów, prezentując pakiet własnych filtrów retro. O co tu chodzi i kto wyjdzie z tej bitwy zwycięsko?

[solr id="komorkomania-pl-138857" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4894,10-rzeczy-ktore-musisz-wiedziec-fotografujac-smartfonem-poradnik" _mphoto="nokia-foto-138857-252x16-a5e3410.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2440[/block]

Nowa aplikacja mikroblogowego giganta oferuje osiem efektów nieróżniących się specjalnie od innych tego typu. Za nowe, ale nie innowacyjne filtry odpowiada firma Aviary. Tak, to ta sama, która jest znana od lat ze świetnego edytora graficznego online.

Niestety, jakość filtrów pozostawia wiele do życzenia. Zdjęcia są za bardzo przerobione, sztuczne i pretensjonalne. Brakuje im tej wysmakowanej subtelności i wyczucia z instagramowych presetów.

Nowy Instagram
Nowy Instagram

Równocześnie Instagram odświeżył swoją aplikację dla iOS i Androida, wprowadzając sporo zmian – nowy, monochromatyczny filtr Willow, poprawiony efekt miniatury, dodano też wsparcie dla serwisu Forsquare. W wersji dla iOS zmieniono widok kamery i wyboru zdjęć z galerii aparatu, dodano też opcjonalną siatkę do kadrowania. Kilka dni wcześniej w sklepie Google Play pojawił się Snapseed na Androida do pobrania za darmo, wersja na iOS także jest bezpłatna.

Walko o społecznościowych fotografów

To ciekawe, jak ważnym elementem współczesnego wirtualnego świata stały się fotografie ze smartfonów. O społeczności komunikujące się za pomocą zdjęć walczą najwięksi: Facebook (zakup Instagrama), Twitter (własne filtry od Aviary) oraz Google (zakup Nik Software z Snapseedem). Pionierem i liderem w tej dziedzinie pozostaje jednak Instagram, który ma już ponad 100 milionów użytkowników.

[solr id="fotoblogia-pl-62386" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://fotoblogia.pl/1938,snapseed-na-androida-gotowy-do-pobrania-wersja-na-ios-takze-za-darmo" _mphoto="l1020320-snapseed-62386--b1a968e.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2441[/block]

W tej bitwie zdjęcia są niestety tylko dodatkiem. Społecznościowym gigantom chodzi o komórkowych fotografów, którzy takie zdjęcia coraz częściej wykonują, a w zasadzie o ich pieniądze. Udało się ich zgromadzić w sieci społecznościowej Instagram – pierwszym tego typu serwisie, w którym ludzi opisują swoje życie zdjęciami. Taki Facebook, tyle że w kwadratowych obrazkach. Instagram jest wyjątkowo prosty w obsłudze i daje fajne rezultaty. W minutę praktycznie każdy użytkownik może przerobić w nim nawet kiepskie zdjęcie i uzyskać zadowalający efekt. To zabawa dla mas. Wprawdzie inni próbują imitować podobne filtry, ale twórcom Instagrama wychodzi to najlepiej.

Filtry Twittera na Androidzie
Filtry Twittera na Androidzie

Facebook, Twitter, Google + to serwisy, w których użytkownicy przede wszystkim piszą. Krótkie słowo pisane jest królem. Dla wielu jednak naturalnym i o wiele prostszym środkiem wyrazu jest obraz. Właśnie takich ludzi zbiera społecznościówka Instagram. Ludzi myślących obrazami, dzielących się nimi. I to właśnie ich najbardziej zazdroszczą Twitter i Google. Chcą przyciągnąć ich do siebie, oferując nowe fotograficzne funkcje czy aplikacje.

[solr id="fotoblogia-pl-56801" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://fotoblogia.pl/2241,the-new-ipad-czy-moze-byc-przydatnym-narzedziem-dla-fotografa" _mphoto="the-new-ipad-0048-s-5680-a5e32c7.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2442[/block]

Dba o nich także sam Instagram, nie pozwalając swojemu stadku za bardzo się rozbrykać po sąsiednich serwisach – stąd blokada wyświetlania zdjęć na Twitterze. Instagram chce zachęcić fotografów do tego, aby to on był dla nich najważniejszym medium społecznościowym. Twitter uznał, że skoro instagramowcy i tak ćwierkają, to da im fajne filtry i w ten sposób wyciągnie kilka owieczek ze stadka rywala.

Nowy filtr Willow w Instagramie
Nowy filtr Willow w Instagramie

Twitterze – nie idź tą drogą! Nie próbuj imitować Instagrama, tylko rozwijaj to, co wychodzi ci najlepiej (szybkie, krótkie informacje tekstowe). A najlepiej współpracuj z Instagramem. To z pewnością dałoby piękne rezultaty. No, ale przecież pokłócić się jest najłatwiej.

PS. Oto coś dla tych, którzy nie lubią ani Instagrama, ani innych społecznościowych filtrów retro.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.