Canon otwiera sklep internetowy i platformę biznesową dla fotografów
Firma Canon uruchomiła właśnie platformę biznesową, na której można zapoznać się z ofertą kierowaną do firm przemysłowych. Biorąc pod uwagę to, że w ostatnim czasie pojawił się też sklep internetowy dla "zwykłych zjadaczy chleba" może to sugerować kierunek, w jakim zmierza Canon.
Od pewnego czasu firma Canon chwali się swoimi matrycami o wyjątkowych możliwościach, kierowanymi w rynek przemysłowy. Powstała strona internetowa, która pozwala na zakup nowych czujników - znajdziecie tam informacje o trzech matrycach CMOS: 120-megapikselowej, drugą do pracy w trudnych warunkach oświetleniowych oraz trzecią - super szybką o rozdzielczości 5 megapikseli.
Matryca APS-H o rozdzielczości 250 Mpix to nie żart
Pojawił się też czwarty czujnik - 250-megapikselowy z prędkością5 kl/s. Matryca w formacie APS-H ma się też cechować wysokim poziomem czułości. Brzmi to jak szaleństwo, ale specjalistyczna matryca z pewnością znajdzie zastosowanie.
Wszystkie trzy matryce mają być prezentowane na światowych targach maszynowych VISION od w dniach 6-8 listopada w Stuttgarcie, w Niemczech.
Dla kogo są te matryce?
Nowe technologie zapewne nie pojawią się w urządzeniach, które trafią do przeciętnego konsumenta, a kierowane są do zastosowań przemysłowych. Takie produkty są jednak niezbitym dowodem na to, jak szybko rozwija się technologia obrazowania, a to w pewnym stopniu bezpośrednio przekłada się na to, co w przyszłości można będzie zobaczyć we wnętrzach aparatów. Na stronie nie są podane ceny nowych czujników, ale domyślić się można, że nie są one osiągalne dla indywidualnych konsumentów - specjalistyczny sprzęt z pewnością będzie kosztował krocie, ale też kierowany jest do firm, które maja dzięki niemu osiągnąć wymierne korzyści i usprawnić swój proces produkcji.
Wygląda na to, że Canon stawia w ostatnim czasie na bezpośredni kontakt z klientem i próbuje lekko obejść ogniwo, jakim są pośrednicy - powstał przecież internetowy sklep tej firmy. Znajdziecie tam nie tylko urządzenia, ale również akcesoria do nich, a nawet gadżety sygnowane marką Canon - na przykład śliniaki dla dzieci z narysowanym aparatem. To, co możemy zaobserwować, to najwyraźniej wdrażanie nowej strategii firmy.