Ci fotografowie zarabiają krocie na Instagramie. Oto sprzęt, którego używają
Popularni na Instagramie fotografowie często pełnią rolę influencerów. Krótko mówiąc – posty sponsorowane to dla nich sposób na dodatkowy zarobek, poza sesjami zdjęciowymi. Kilku z nich na pewno znacie, bo są znaczącymi nazwiskami w środowisku. Oto, czym robią zdjęcia foto-influencerzy, którzy zarabiają na Instagramie.
Fotografowie zarabiają nie tylko na robieniu zdjęć, sprzedawaniu odbitek , presetów czy na prowadzeniu warsztatów. Jeśli mają duże zasięgi w mediach społecznościowych, mogą liczyć na to, że odezwą się do nich różne firmy zainteresowane promocją. W ten sposób stają się influencerami – narzędziem marketingowym gigantów.
Pewnie się nie spodziewacie, ale wśród tych nazwisk znajduje się m.in. Mario Testino. W świecie fotografii znany jest od dziesięcioleci w związku ze swoją oszałamiającą karierą w świecie mody. Warto pamiętać o tym, że Mario Testino został wspomniany również podczas głośnej akcji #MeToo i w związku z oskarżeniami został na niego nałożony zakaz publikowania prac w tytułach należących do wydawnictwa Conde Nast, czyli m.in. "Vogue".
Testino ma na swoim Instagramie ponad 5,2 mln obserwujących. Zgodnie z informacjami ze strony Giggster, fotograf bierze za post od 16 tys. dolarów (ponad 64 tys. zł), a za odbitki nawet 80 tys. dolarów (ok. 320 tys. zł). Ze względu na charakter pracy, aparatem pierwszego wyboru dla Mario Testino jest średnioformatowy Hasselblad H6D z matrycą o rozdzielczości 100 Mpix.
Innym znanym artystą jest Paul Nicklen. Ma on 7,2 mln obserwujących, a cena za jednego posta to 21 tys. dolarów (poand 84 tys. zł). Odbitki to koszt ok. 80 tys. dolarów - podobnie jak u Testino. Jako że Nicklen specjalizuje się w fotografii krajobrazowej oraz dzikiej przyrody, potrzebuje aparatu szybkiego i gwarantującego dobrą jakość obrazu. Musi być też wszechstronny. Jego wybór padł na Sony A7R IV.
Natomiast Chris Buckard (3,7 mln obserwujących) bierze za post 16 tys. dolarów, ale jego odbitki są tańcsze – do 55 tys. dolarów (ok. 220 tys. zł). Specjalista od krajobrazów i podróży korzysta z Sony A7R IV, tak samo jak Nicklen.
W kontekście producentów sprzętu fotograficznego, wielu influencerów korzysta z aparatów marki Sony, aczkolwiek najpopularniejsze są Canon i Nikon. Trzecie miejsce to szwedzka legenda – Hasselblad.