Fotograf przed ołtarzem - poradnik początkującego fotografa ślubnego [część 2]
Jak przygotować się do zlecenia? Na co zwracać uwagę podczas ceremonii ślubnej? Co wolno fotografowi w kościele? Jakie są najczęstsze problemy w realizacji reportaży ślubnych? Innymi słowy: co powinien wiedzieć fotograf idący na ślub?
PRZECZYTAJ TAKŻE:
______
5. Pilnuj stanu pamięci i baterii
Warto kontrolować stan karty pamięci i baterii. Wierzcie mi, głupio jest "wystrzelać się" w momencie składania przysięgi i rozpaczliwie zmieniać kartę lub zasilanie. Wiem z autopsji.
6. Czujny jak harcerz, czyli przyglądaj się emocjom
Ceremonia ślubna jest dla pary młodej wielkim przeżyciem. Obserwowanie i uwiecznianie emocji malujących się na ich twarzach jest naprawdę fascynujące, wymaga od nas jednak bacznej obserwacji i ciągłej gotowości. Nigdy przecież nie wiemy, kiedy panna młoda rzuci na swojego ukochanego czułe spojrzenie albo kiedy pan młody wybuchnie nerwowym śmiechem w odpowiedzi na żart księdza. Innymi słowy - bądźmy czujni, fotografujemy bowiem najpiękniejsze chwile w życiu naszych klientów.
Dlatego w zależności od oświetlenia musimy wybrać nasz sposób na zdjęcia. Możemy używać światła zastanego, ale wiąże się to z ryzykiem uzyskania zdjęcia nieostrego lub poruszonego. Włączenie lampy i skierowanie jej w górę przy jasnym stropie daje bardzo pozytywne efekty. Gorzej, gdy z sufitu zwisają bardzo ostatnio popularne białe serpentyny, które odbijają nasze światło w zupełnie losowych kierunkach, lub gdy strop jest drewniany i wcale nie odbija światła.
Wtedy pozostaje nam skierować lampę na wprost, co owocuje jasnym pierwszym planem i czarnym tłem. Inną opcją jest włączenie długich czasów naświetlania (np. 1 sekunda). Ustawiając wąską przysłonę (f/22) i wyłączając automatykę ostrzenia, uzyskamy zawsze ostry obraz z utrwalonym przez błysk pierwszym planem i rozmazanym tłem. Musimy jednak uważać na znajdujące się w tym tle światła, które (z powodu długiego czasu naświetlania) mogą nam "wskoczyć" na bohaterów pierwszego planu.