Grzywka od rondla, blokowiska i złote łańcuchy. Nike prezentuje sesję strojów dla Reprezentacji Polski

Grzywka od rondla, blokowiska i złote łańcuchy. Nike prezentuje sesję strojów dla Reprezentacji Polski
Źródło zdjęć: © © Nike
Marcin Watemborski

23.03.2018 12:43, aktual.: 23.03.2018 14:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polski świat mody i sposób jej przedstawiania wywołuje ostatnio sporo kontrowersji. Dopiero co ochłonęliśmy po pierwszej okładce polskiego wydania Vogue, a już kolejna burza przed nami. PZPN zaprezentował nowe stroje dla polskich piłkarzy. Ich producent, firma Nike, ma zgoła inną wizję. Hot or nor?

Pamiętacie lata 90? Koszulki w spodniach, podciągniętych ponad pępek, grzywki od rondla, złote łańcuchy, blokowiska... każdy, kto dorastał w dużym mieście to pamięta. Właśnie w tamtym okresie kształtował się wizerunek ”kwiatu polskiej młodzieży”, znanych również jako ”dresy”, ”dresiarze” czy po prostu ”patusy” (od patologii, przyp. red). Zanim zaczniecie czytać artykuł, puśćcie sobie poniższą ścieżkę dźwiękową.

Hard Bass School - narkotik kal

Przykuc jest, a gdzie trzy paski?

Obraz
© © Nike

W modzie i mainstreamie młodzieżowym jest od jakiegoś czasu bardzo modny styl ”Slav” tudzież ”Soviet Chic”, będący karykaturalnym przedstawieniem stereotypów o kucających Słowianach (Squating Slavs in Tracksuits). Jasne – najwięcej kpin jest z Rosjan, podrobionych dresów Adidasa i stylu ”gopników", czyli wielkomiejskiej biedoty.

Obraz
© © Nike

Tym razem ten styl uderzył w Reprezentację Polski w piłce nożnej. Sam styl nie jest żadną nowością, ale czy to pasuje do reprezentacji? Zrozumiem tu działania Vetements, Goshy Rubchinskiy czy Balenciagi – to marki stricte modowe.

Obraz
© © Nike

Reprezentacja na Wixapol!

Podejrzewam, że młodzież to łyknie. Wiecie – neo-gabber, Wixapol, te sprawy. Jak nie wiecie, możecie zapytać swoich dzieci lub młodszych znajomych. To też piekielnie popularne i na dodatek cała kultura zyskuje na popularności. Faktycznie chłopaki na zdjęciach wyglądają, jakby szykowali się na Wixapol, szkoda jednak, że zamiast znaczku Nike, nie ma tam Adidasa i trzech pasków na ramionach. To by była dopiero stylówa.

Obraz

Reprezentacja Polski nie jest pierwszą, którą Nike promuje w tym stylu. Wcześniej była na przykład Reprezentacja Chorwacji. Mimo mojego osobistego hejtu na całą dresiarską kulturę, te zdjęcia do mnie przemawiają. Są szczere, proste, nowoczesne i odpowiadają dużej części młodego społeczeństwa. Czyżbyśmy zataczali kulturowe koło?

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)