Hideo Kojima: Robienie zdjęć w grach wideo rozwinie twoją kreatywność

Hideo Kojima, który stoi z takimi tytułami jak seria Metal Gear Solid, Snatcher, Policenauts czy Death Stranding, widzi ogromny potencjał edukacyjny dla fotografów za pośrednictwem gier wideo. Dzięki trybom fotograficznym można się wiele nauczyć.

Hideo Kojima: Robienie zdjęć w grach wideo rozwinie twoją kreatywność
Źródło zdjęć: © © Marcin Watemborski / Cyberpunk 2077 / PS4
Marcin Watemborski

Hideo Kojima jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci w branży gier wideo. Wyreżyserował on i wyprodukował wiele doskonałych tytułów, z których najgłośniejszym sukcesem jest seria Metal Gear Solid. Japoński twórca był przez jakiś czas wiceprezesem legendarnej firmy Konami, której zawdzięczamy wypuszczenie niezapomniane klasyki, jak: Castlevania, Contra czy Silent Hill.

Ostatnim dziełem Kojimy jest gra Death Stranding, przy realizacji, której współpracowali prawdziwi aktorzy. Zostali oni zeskanowani i ożywieni w wirtualnym świecie. Wśród głównych postaci pojawiły się wizerunki: Norman Reedus jako Sam Porter Bridges (główny bohater), Mads Mikkelsen jako Clifford Unger (jeden z antagonistów) czy reżyser Guilermo del Toro jako Deadman (tylko model postaci, głosu użyczył Jesse Corti).

Jeden z ostatnich wpisów na Twitterze Hideo dotyczy trybów fotograficznych w grach wideo. Reżyser zwraca uwagę na to, że naśmiewanie się z robienia zdjęć podczas rozgrywki wcale nie jest bezsensowne. Według niego, podczas zabawy z fotografowaniem w wirtualnym świecie, gracz ćwiczy swoją wrażliwość wizualną oraz umiejętności techniczne.

Kojima mówi m.in. o zmyśle kompozycji i ustawianiu ostrości. Tutaj warto przypomnieć, że większość trybów fotograficznych (jak ten z Cyberpunka 2077] zostało wyposażone w możliwość eksperymentowania z ogniskowymi – można ustawić szeroki kąt lub ciasny kadr portretowy. Nie brakuje też zabawy z głębią ostrości czy dodawania efektów. Najciekawsze jednak jest to, że podczas tworzenia obrazu, często jesteśmy w nierzeczywistym świecie, oferującym bardzo atrakcyjną oprawę wizualną.

Obraz
© © Marcin Watemborski / Ghost of Tsushima / PS4

Sam sposób fotografowania (a właściwie myślenia obrazem) jest taki sam jak w przypadku uprawiania konwencjonalnej fotografii. Po to, by zrobić dobre zdjęcie, trzeba mieć jego wizję, wiedzieć, co chce się sfotografować. Należy też poszukać dobrego światła, którego w nowych produkcjach nie brakuje, a na koniec poustawiać inne parametry i skoncentrować się na dobrym kadrze.

Według eksperta ze świata gamingu, zabawa trybami fotograficznymi to wartościowe ćwiczenie, a nabyte umiejętności bez problemu można przenieść do świata rzeczywistego i zastosować podczas robienia zdjęć – zarówno smartfonem, aparatem kompaktowym, bezlusterkowcem czy lustrzanką cyfrową.

Obraz
© © Marcin Watemborski / Cyberpunk 2077 / PS4
Obraz
© © Marcin Watemborski / Ghost of Tsushima / PS4
Obraz
© © Marcin Watemborski / Cyberpunk 2077 / PS4
Obraz
© © Marcin Watemborski / Ghost of Tsushima / PS4
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)