Jak wyglądają ideały piękna na świecie? Graficy przerobili portrety

Naturalne jest to, że ideał urody – zarówno męskiej i damskiej – różni się w zależności od położenia geograficznego, kręgu kulturowego, religii i innych czynników. Firma Groom+Style zleciła grafikom z 27 krajów dostosowanie portretów do ideałów urody w ich krajach.

Ideał urody z Australii.
Ideał urody z Australii.
Marcin Watemborski

06.12.2019 | aktual.: 26.07.2022 15:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli byliście w różnych miejscach za granicą, na pewno zauważyliście, że reklamy znacząco się różnią. Modele i modelki mają kompletnie inny typ urody, makijaż, uczesanie, nie wspominając o karnacji. Praktycznie w każdym kręgu kulturowym na świecie ideał urody będzie się różnił.

W celu poznania rozumienia piękna w różnych krajach firma Groom+Style rozesłała neutralne zdjęcia mężczyzny i kobiety do grafików z 27 krajów. Zadaniem artystów było przerobienie portretów tak, by odpowiadały ideałowi urody w danym państwie.

Takie portrety zostały rozesłane do grafików
Takie portrety zostały rozesłane do grafików

Efekt jest naprawdę świetny. Widać, że graficy przyłożyli się do swojej pracy. Widziałem kilka podobnych projektów, ale ten naprawdę robi wrażenie. Chociaż nie jestem do końca pewny, na ile jest on dokładny. Rzuciłem okiem na ideał z Polski i nie sądziłem, że będzie wyglądał właśnie tak.

Ideały urody z Polski.
Ideały urody z Polski.

Przyznaję, że niektóre wizje naprawdę mnie zaskoczyły. Oczywiście na pierwszy rzut poszedł typ urody w Niemczech – przyznacie, że stereotypowo spodziewaliście się blondynów o niebieskich oczach. Zdziwił mnie ideał z Litwy, gdzie zarówno mężczyzna i kobieta mają kolczyki w nosie (septum). Nie sądziłem, że jest to aż tak modne obecnie.

Interesujące wydaje się to, że na większości zdjęć mężczyźni mają krótkie lub średniej długości włosy, schludnie zaczesane oraz zarost – dłuższy lub krótszy. Ideały urody kobiet znacznie się od siebie różnią i trudno wytypować tu jakieś trendy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/25]
Komentarze (0)