Może to jej urok. Może to Photoshop! W realu ich nie poznasz

Może to jej urok. Może to Photoshop! W realu ich nie poznasz
Marcin Watemborski

03.11.2021 08:24, aktual.: 26.07.2022 14:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przygotujcie się na ciekawe porównania typu Instagram kontra rzeczywistość. Jak wszyscy wiemy, media społecznościowe kłamią, a ludzie nie mają jakiegokolwiek oporu przed sfingowaniem swojego życia ku uciesze obserwujących. Patrząc na te mocno przerobione zdjęcia zestawione z oryginałami, można się mocno zdziwić.

Kilkanaście kobiet postanowiło opublikować w swoich mediach społecznościowych zdjęcia przed i po retuszu na potrzeby Instagrama. W ten sposób chciały pokazać, jak nieprawdziwe jest życie pokazywane w social mediach. Mimo tego, że wszelkie platformy, w których ludzie publikują udawane obrazy codzienności, są popularne od lat, wciąż można niektóre z nich wziąć za prawdę.

Na temat szkodliwości mediów społecznościowych, z naciskiem na Instagram, pisaliśmy jakiś czas temu w artykule o ładnym_żyćku.jpg. Wypowiedziały się wówczas dla nas ekspertki z dziedzin socjologii oraz psychologii, które zwróciły uwagę na to, że mechanizm porównywania u ludzi jest czymś naturalnym. Krótko mówiąc – przez to, że patrzymy na piękne zdjęcia na Instagramie, czujemy się gorsi. Po to, by poczuć się lepiej, kupujemy różne produkty, czyli biznes się kręci.

Obraz

Współcześnie dostępne jest wiele bezpłatnych aplikacji mobilnych, które wykorzystują algorytmy sztucznej inteligencji rozpoznające twarz i automatycznie aplikujące retusz. Wystarczy rzucić okiem nawet na najprostsze z nich, czyli efekty do relacji na Instagramie. Dzięki nim, w czasie rzeczywistym możemy zobaczyć, jak nasza skóra staje się idealnie gładka, rysy twarzy zostają podkreślone, podobnie jak oczy. A wszystko jest w rzeczywistości pięknym kłamstwem.

Przeglądając media społecznościowe, warto mieć świadomość tego, że obecnie są one sposobem na reklamowanie produktów oraz promowanie nieprawdziwego stylu życia – tylko po to, by zarobić. Niejednokrotnie byliśmy świadkami tego, jak influencerzy nie tylko udawali, ale polecali też rzeczy szkodliwe, czy wypożyczali różne akcesoria, chcąc pokazać, jacy to nie są super. Social media kłamią. Kropka.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)