National Geographic i OPPO połączyły siły. Powstała przepiękna seria filmów o zagrożonych gatunkach

National Geographic i OPPO połączyły siły. Powstała przepiękna seria filmów o zagrożonych gatunkach
Marcin Watemborski

17.05.2021 13:09, aktual.: 26.07.2022 14:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

National Geographic nie trzeba nikomu przestawiać. OPPO natomiast jest producentem smartfonów, który ostatnio mocno się wybija. Wraz z Joelem Sartore, fotografem dzikiej przyrody, zrealizowali projekt fotograficzno-filmowy, ukazujący piękno zagrożonych gatunków, reprezentujących kolory: czerwony, zielony oraz niebieski, czyli RGB.

O projekcie Nat Geo Photo Ark pisaliśmy już kilka dobrych lat temu. Dotyczył on udokumentowania ponad 12 000 zagrożonych i wymierających gatunków. Za jego realizację odpowiadał Joel Sartore – jeden z fotografów redakcji. Teraz wziął on udział w kolejnym interesującym projekcie, w którym National Geographic połączyło siły z producentem smartfonów OPPO.

'Zagrożone kolory" to interesujące przedsięwzięcie, które koncentruje się wokół występowania barw w środowisku naturalny – głównie przez pokazanie przepięknych zwierząt. Na filmach zobaczymy przedstawicieli 3 kolorów – czerwonego, zielonego oraz niebieskiego, co nawiązuje do schematu kolorów składowych RGB (ang. Red, Green, Blue), wykorzystywanego często do opisywanie zdjęć.

OPPO Find X3 Pro & National Geographic | Endangered Colour

Co ciekawe, wszystko zostało zrealizowane smartfonem, jako że jest to wspólna kampania OPPO oraz Nat Geo. Wykorzystanym narzędziem był smartfon OPPO Find X3 Pro, który w środku skrywa niezłe podzespoły, w tym dwie 50-megapikselowe matryce Sony IMX766 oraz obiektyw mikro, pozwalający na 60-krotnie zbliżenie. Pokazuje to, że fotografia obliczeniowa jest traktowana coraz poważniej, a algorytmy sztucznej inteligencji sprawiają, że przestaje urządzenia mobilne przestają aż tak widocznie odstawać od konwencjonalnych lustrzanek czy bezlusterkowców.

Endangered Red | OPPO x National Geographic

Endangered Green | OPPO x National Geographic

Endangered Blue | OPPO x National Geographic

Jeśli jesteście ciekawi, jak powstawały filmy, rzućcie okiem na nagrania zakulisowe. Oprócz tego, że cała akcja jest kampanią promocyjną OPPO, to nagłaśnia bardzo istotny problem, jakim jest ochrona środowiska oraz walka o zagrożone gatunki zwierząt.

Get the Shot | OPPO x National Geographic

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)