Ogromny obiektyw do produkcji IMAX z Canon EOS R. Jakie efekty dało to połączenie?

Ogromny obiektyw do produkcji IMAX z Canon EOS R. Jakie efekty dało to połączenie?
Marcin Watemborski

11.01.2021 08:10, aktual.: 26.07.2022 14:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wielki obiektyw czekał w piwnicy na lepsze czasy. Fotograf Jay P. Morgan wyciągnął go, zrobił autorski system mocowania do bezlusterkowca Canon EOS R i sprawdził, czy da się zrobić dzięki niemu dobre zdjęcia. To ciekawe rozwiązanie, tym bardziej że wspomniane szkło z założenia nie miało służyć do fotografowania.

Zanim Jay P. Morgan podłączył obiektyw projekcyjny IMAX z 1985 roku do swojego bezlusterkowca Canon EOS R, musiał zrobić specjalne mocowanie. Właściwie była to długa listwa z kilkoma podporami oraz uchwytem na obiektyw.

Na końcu oczywiście znalazł się aparat. Miał też podłączony adapter z mocowania RF na EF, który wydłużał przód urządzenia. Ustawianie ostrości odbywało się przez przesuwanie aparatu do przodu i do tyłu, ponieważ obiektyw nie ma pierścienia ostrości.

Crazy Huge Imax Lens - Amazing Street Portraits

Tematem portretów ulicznych Jaya zostali deskorolkarze. Dzięki 180-stopniowemu polu widzenia, ten obiektyw doskonale nadał się do wydobycia trójwymiarowości z fotografowanych scen. Artysta był zaskoczony, jak niedaleko od obiektywu musi stać, by pojawić się cały w kadrze.

Jak się okazało, obiektyw nie był zamocowany idealnie prostopadle względem aparatu, przez co doszło do przesunięcia płaszczyzny ostrości jak w obiektywach typu tilt-shift. Ten błąd dał bardzo interesujący efekt, ponieważ w przypadku zastosowania szkieł o tak szerokim polu widzenia, bardzo trudno jest rozmyć tło.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)