Photoshopowanie: Amerykanie przesadzają, Kanadyjczycy rezygnują

Uwielbiamy opisywać photoshopowe wpadki. Świetnym przykładem nadmiernego użycia Photoshopa jest okładka amerykańskiej edycji magazynu Elle. Z drugiej strony dotarła do nas zaskakująca wiadomość o pewnej kanadyjskiej firmie, która zupełnie zrezygnowała z obróbki zdjęć reklamowych sprzedawanych ubrań. Czy to początek nowego trendu?

Photoshopowanie: Amerykanie przesadzają, Kanadyjczycy rezygnują
Photoshopowanie: Amerykanie przesadzają, Kanadyjczycy rezygnują
Krzysztof Basel

19.09.2010 | aktual.: 01.08.2022 15:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Uwielbiamy opisywać photoshopowe wpadki. Świetnym przykładem nadmiernego użycia Photoshopa jest okładka amerykańskiej edycji magazynu Elle. Z drugiej strony dotarła do nas zaskakująca wiadomość o pewnej kanadyjskiej firmie, która zupełnie zrezygnowała z obróbki zdjęć reklamowych sprzedawanych ubrań. Czy to początek nowego trendu?

Gabourey Sidibe obrobiona na Michaela Jacksona?

Porównując zdjęcie Gabourey Sidibe z okładki Elle z naturalną fotografią, od razu widać, że fotoedytorzy znanego magazynu bardzo rozjaśnili celebrytce twarz. Możliwe, że oryginalne zdjęcie zostało po prostu nieco mocniej naświetlone, a edytorzy tylko je jeszcze rozjaśnili. Mimo to fotografia wywołała sporo kontrowersji. O sprawie napisała gazeta Telegraph.

Mamy cztery różne okładki w tym miesiącu, a okładka z Gabby nie była obrabiana ani mocniej, ani słabiej niż pozostałe - tłumaczą się przedstawiciele magazynu Elle.

Trudno, aby przyznali się do błędu. Jestem skłonny nawet im uwierzyć, ale efekt rozjaśnionej skóry Gabourey wygląda wyjątkowo sztucznie. Celebrytka prezentuje się o wiele lepiej w naturalnej, bardzo ciemnej karnacji.

Obraz

W 2008 roku podobne kontrowersje wywołała reklama znanej firmy L'Oréal. Fotoedytorzy kosmetycznej korporacji zostali oskarżeni o zbytnie rozjaśnienie i rozbielenie twarzy piosenkarki Beyoncé Knowles. Różnica jest taka, że gwiazda po retuszu prezentuje się rewelacyjnie.

Kanadyjska photoshopowa abstynencja

Obraz

Skrajnie odmienne podejście do pracy z Photoshopem reprezentuje firma Jacob - kanadyjski dystrybutor odzieży dla kobiet. Prezesi firmy z miasta Quebec zdecydowali, że zupełnie zrezygnują z retuszowania na zdjęciach wyglądu modelek promujących sprzedawane przez nich ciuchy. To pierwsza tak odważna decyzja w Kanadzie.

Jak podaje CBC News, ich pierwsza kampania polegała na przedstawieniu obok siebie trzech zdjęć modelki ubranej w promowaną odzież. Pierwsza fotografia była czystym plikiem RAW, druga to wywołane zdjęcie użyte w kampanii. Trzecie prezentowało fotografię obrobioną w Photoshopie metodami wykorzystywanymi dotychczas.

Mamy nadzieję, że uda się odwrócić trend manipulowania cyfrowymi zdjęciami, który jest nadmierny w naszej branży - powiedział Cristelle Basmaji, rzecznik prasowy firmy Jacob.

Czy Kanadyjczykom uda się zatrzymać tak mocny i rozpowszechniony trend photoshopowania fotografii? Niestety, ale szanse są marne, panie Basmaji*.*

Komentarze (0)